Följ oss

Nyheter

Fragbites dotterbolag har sålt tokens för 800 000 euro

Publicerad

den

Panzerdogs

Wagmi, ett dotterbolag till Fragbite Group, har sålt 109 000 000 enheter av den egna spelvalutan $KOBAN till privata investerare för totalt 800 000 euro. Den riktade försäljningen är del av dotterbolagen Lucky Kat och Wagmis pågående förberedelser inför den kommande publika lanseringen och försäljningen av $KOBAN.

Wagmi har genomfört en riktad försäljning av 109 000 000 enheter av spelvalutan $KOBAN om totalt 800 000 euro. $KOBAN är en så kallad ekosystem-token som kommer användas som den primära spelvalutan för alla nuvarande och framtida web3-spel, inbegripet Panzerdogs och Cosmocadia. En token är en blockkedjebaserad digital tillgång som kan handlas på publika marknadsplatser utöver att den kan användas av spelare som valuta för köp inuti spelen. En första riktad försäljning av $KOBAN genomfördes under 2022, vilken nu efterföljs av en andra försäljning som riktats mot investerare med redan betydande engagemang i web3-gaming-branschen

Det gläder mig mycket att denna riktade försäljning genomförts. Marknaden har det senaste halvåret genomgått en period av lägre investeringsaktivitet i web3 globalt, i linje med tillståndet på de finansiella marknaderna. Tillsammans med våra rådgivare har vi bevakat marknadsförutsättningarna noga och ägnat denna tid åt att fokusera på spelutveckling och att bygga spelens community. Nyligen har det kommit flera indikationer på att den globala web3-marknaden tar fart igen, vilket är mycket positivt. Vår web3-portfolio har tagit betydande steg framåt under 2023 med en successiv ökning av antal spelare, och denna nya investering kommer understödja nästkommande steg i spelutvecklingen samt marknadsföringen med syfte att öka antalet transaktioner i spelen,” säger Marcus Teilman, VD och koncernchef, Fragbite Group.

”Panzerdogs och Cosmocadia fortsätter att bryta ny mark i framkanten av web3 gaming, och därför är det speciellt glädjande att få välkomna nya investerare som har djup kunskap om branschen och som uppskattar våra spel. Denna riktade försäljning är ett bra kvitto på att våra spel och $KOBAN som token utvecklas i rätt riktning, och vi ser fram emot nästa steg med publik lansering och försäljning,” säger Herdjie Zhou, VD, Lucky Kat.

Ökat antal spelare och planering inför publik försäljning av tokens

För närvarande förbereder Lucky Kat och Wagmi för den kommande publika lanseringen och försäljningen av $KOBAN, där lanseringen utgör startpunkten för integrering av $KOBAN i spelen samt upptagning av densamma till publik handel. Lucky Kats team har under de senaste sex månaderna genomfört marknadsföringsaktiviteter och kampanjer med så kallad user acquisition (UA) för Panzerdogs som resulterat i en betydande ökning av antalet spelare och antalet så kallade wallets aktiverade i spelet. En wallet är app eller programvara till vilken en person har enskild och krypterad tillgång, och med vilken man kan lagra, ta emot och skicka kryptobaserade tillgångar, såsom speltokens och NFT:er. Antalet aktiverade wallets är en av nyckelkomponenterna i en framgångsrik publik lansering. Innan den publika lanseringen kommer $KOBAN kunna förköpas på den öppna marknaden via så kallade web3 launchpads. Tidsplan och mer information om den publika lanseringen och försäljningen av $KOBAN kommer meddelas via pressmeddelande när de fastställts.

Nyheter

Kinda Brave ingår förlagsavtal för spelet Go Fight Fantastic

Publicerad

den

Grafik från spelet Go Fight Fantastic!

Kinda Brave har ingått ett globalt förlagsavtal med Aurora Punks för bolagets lanserade spel Go Fight Fantastic på både PC och konsol (Nintendo, PlayStation och Xbox). Undantaget är PC-versionen i territoriet Kina, Hong Kong, Taiwan och Macao där Kinda Brave redan har ett pågående förlagsavtal med Gleamer Studios.

Som en del av samarbetet kommer Aurora Punks utöver färdigställandet av portningen till konsol att bidra med marknadsföringsresurser inför, under och efter lanseringen.

Go Fight Fantastic lanserades på PC i slutet av mars 2024 och är ett handritat och färggrannt hack ´n slash-spel där man kan spela upp till 3 personer co-op. Spelet utvecklades med Nintendo Switch i åtanke från start.

Likt som för Distant Bloom, öppnar förlagsavtalet upp för fler intäktsströmmar och gör det tillgängligt för väldigt många fler möjliga spelare på global basis. Kinda Brave kommer tillsammans med Aurora Punks att aktivt arbeta med titeln i kampanjer för att maximera både synlighet och intäkter på samtliga plattformar.

Ännu har inget officiellt releasedatum för konsolversionen kommunicerats, men företaget skriver att de siktar på en lansering för konsol under första kvartalet 2025.

“Sedan lanseringen har vi fortsatt att arbeta hårt på den kommersiella sidan för att säkra bra partnerskap för vår existerande spelportfölj. Frukten av detta arbete ser vi nu i form av två säkrade förlagsavtal på kort tid och det är att ses som en re-lansering av både Distant Bloom och Go Fight Fantastic. Vi ser fram emot att samarbeta med Aurora Punks, nu även med Go Fight Fantastic”. – VD, Christian Kronegård

“Vi är glada över att ha fått förtroendet från Kinda Brave att hjälpa dem nå en bredare publik och introducera deras spel på nya plattformar. Indiespel med starka IP och co-op-mekanik ligger helt i linje med vår expertis, och vi ser en fantastisk möjlighet att skapa värde genom strategiska och fokuserade marknadsföringsinsatser. Vårt mål är att bygga en långsiktig och engagerad publik för spelet med ett organiskt och hållbart arbetssätt.” – Robert Bäckström, VD på Aurora Punks

Fortsätt läsa

Nyheter

Fragbite licensierar ut varumärket Kumo för konsumentprodukter

Publicerad

den

Kumo

Fragbite Groups dotterbolag Lucky Kat licensierar varumärket Kumo till en global tillverkare och distributör av konsumentprodukter för detaljhandel och onlinekanaler. Kumo lanserades framgångsrikt som NFT-kollektion i september och genererade 0,8 miljoner kronor i försäljning med ett marknadsvärde på över 0,8 miljoner USD idag. Försäljning av produkter under Kumos varumärke med tillhörande web3-komponenter kommer medföra intäkter via royalties samt väntas även driva intäkter via ökad handel i NFT-kollektionen.

Lucky Kat har tecknat avtal med en global tillverkare och distributör baserad i Nordamerika för licensiering av varumärket Kumo för konsumentprodukter som leksaker, kläder och accessoarer. Hybridprodukter som kombinerar ett fysiskt föremål med web3-baserade komponenter, såsom en ny NFT eller förmåner inom ramen för $KOBAN:s ekosystem, kommer att marknadsföras genom att utnyttja inte bara bolagets tillverkningspartners breda distributionsnätverk, utan också de starka communityn som skapats kring Kumo, $KOBAN, Panzerdogs och Cosmocadia, vilket möjliggör för Kumo att nå både web3- och web2-publiken. Försäljningen av Kumo-produkter kommer att ge intäkter via royalties och Fragbite förväntar sig också att det ger intäkter genom ökad handel med NFT-kollektionen då all handel med Kumos NFT:er genererar en transaktionsavgift om 5 procent för Bolaget.

Fragbite skriver att ett pressmeddelande som presenterar tillverknings- och distributionspartnern samt beskriver den gemensamma go-to-marketstrategin för Kumos produktlinje kommer att följa inom kort.

”Den första responsen Kumo fått från marknaden indikerar starkt att varumärket har potential, och Lucky Kat går nu vidare med en satsning som få web3-varumärken har gjort tidigare. Tillsammans med en exceptionell och erfaren affärspartner kommer vi nyttja vårt web3-community som hävstång för att etablera Kumo som ett konsumentvarumärke hos traditionella web2-målgrupper. Vi kommer att arbeta snabbt för att få en första produktkollektion på marknaden och parallellt utvärdera vilka andra alternativ som finns för att expandera Kumo som varumärke och därigenom generera intäkter samt stödja och marknadsföra ekosystemet runt $KOBAN”, säger Zara Zamani, styrelseledamot i Fragbite Group och VD för Lucky Kat.

”Teamet på Lucky Kat visar än en gång att de ligger i framkant i branschen. Med licensieringsavtalet för Kumo skapas en ny affärsvertikal och intäktsmodell, samtidigt som vi knyter den tydligt till kärnverksamheten inom affärsområde web3. Kumo-produkterna kommer att driva intresse för och handel med Kumo NFT:er och vice versa, det är en fantastisk affärsmodell som jag ser fram emot att se rullas ut under de kommande månaderna,” säger Stefan Tengvall, VD, Fragbite Group.

Fortsätt läsa

Nyheter

Recyctec har fått en större kompletteringsorder

Publicerad

den

Recyctec har fått en order på 30 kubikmeter återvunnen monopropylenglykol från Energiverket i Stockholm. Det är en kompletteringsorder till den tidigare order som Recyctec levererade till Energiverket i juni.

För oss är det viktigt att kunna erbjuda hållbara alternativ och återvunnen Glykol under varumärket EarthCare™ från Recyctec stämmer väl med vårt produktutbud med egna filterstationer och påfyllningsstationer i kombination med spolsystem för rengöring av kyl- och värmesystem. Vi är mycket nöjda med leveransen tidigare i år från Recyctec AB, därför väljer vi att placera ytterligare en order av återvunnen Glykol hos Recyctec AB”, säger Mats Kindlund, VD för Stockholms Energiverk.

”Det är mycket glädjande att vår tidigare leverans av återvunnen glykol har mottagits så väl av vår kund och att man därför väljer att även fortsättningsvis använda återvunnen Glykol.  Detta bekräftar den trend som vi har noterat under senare tid, att industrin vill vara en del av den cirkulära ekonomin.”, kommenterar Pär Winberg, VD på Recyctec.

Ordervärdet är ca 400 tusen kronor och leverans kommer att ske under innevarande månad. Inklusive tidigare leverans uppgår det totala ordervärdet till ca 1,2 miljoner kronor.

Fortsätt läsa

Populära