Nyheter
Adverty expanderar sin plattform till webbspel

Adverty är en pionjär inom in-play-reklam och har idag fokus på mobilspel. Nu lanserar företaget branschens första fullt integrerade lösning för in-game-annonsering i webbspel. Denna innovation stärker Advertys position som teknologiledare och breddar den adresserbara marknaden avsevärt – till fördel för både annonsörer och spelutvecklare som nu kan nå spelare direkt i browser-miljö.
Positiva tester och de första betalningarna under april indikerar ett starkt marknadsintresse och bekräftar funktionalitet samt teknisk beredskap. Advertys webblösning är nu live och genererar resultat.
”Detta är en milstolpe för Adverty och hela in-play-industrin,” säger Jonas Söderqvist, VD för Adverty. ”Vårt agnostiska SDK5 har gjort det möjligt för oss att expandera från att enbart fokusera på mobilappar till att nu även omfatta webbspel. Denna utökning av vårt erbjudande ger betydligt högre räckvidd samt ger annonsörer en enorm potential att nå en ännu större och engagerad målgrupp.”
Webbtekniken är redan integrerad i den senaste SDK-versionen, vilken befintliga publicister uppdaterar löpande och som framöver kommer att användas av alla nya publicister, både inom in-app och webb. Denna strategiska satsning har genomförts med minimal resurs- och kostnadsbelastning, då tekniken redan byggts i SDK 5 och enkelt kan anpassas till nya appliceringsområden där bolaget ser tillväxtpotential.
Nyheter
Mresell får kredit av partner för ännu snabbare tillväxt

Mresell gjorde en riktad emission på 15,2 miljoner kronor i början av juli och det gav företaget en positivt effekt redan samma månad. Få företag kan skapa omsättning och vinst så snabbt på kapital. Mresell har utvecklat en affär som fungerar bra och ju mer kapital bolaget har tillgång till desto mer volym av produkter kan bolaget köpa in, redonditionera och sälja. Kapitalet omsätts många gånger per år.
Kredit på 4,5 miljoner från strategisk partner
Idag meddelade mResell att de har ingått ett avtal med en leverantör och strategisk partner inom re-commerce av rekonditionerade Apple-produkter om en kredit på 4,5 miljoner kronor.
Kreditfaciliteten stärker bolagets inköpskapacitet, breddar produktutbudet och möjliggör snabbare tillväxt på samtliga europeiska marknader.
– Att en av våra strategiska partners väljer att fördjupa samarbetet och bidra med finansiell flexibilitet är ett tydligt kvitto på det förtroende vi byggt upp. I en bransch där förskottsbetalning är praxis har vi lyckats säkra en rullande kreditlimit på 14 dagar, vilket ger oss möjlighet att öka produktflödet, möta efterfrågan och samtidigt förbättra lönsamheten, säger Patrik La Placa Christiansen, vd för mResell.
Partnerskapet är en central del i mResells strategi att kombinera organisk tillväxt med starka och långsiktiga leverantörsrelationer. Det stärker bolagets position som en av Europas ledande aktörer inom cirkulär elektronikhandel.
Nyheter
Framgånsrik spellansering för Fragbite Group

Fragbite Groups dotterbolag Playdigious har haft en framgångsrik lansering av mobilversionen av Subnautica. Första dagen säkrade Subnautica topplaceringar i flera kategorier på Apple App Store och Google Play Store i viktiga marknader världen över.
Redan första dagen nådde Subnautica första platsen på listan över betalda äventyrsspel på både Apple och Google i viktiga marknader som USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Brasilien, Japan, Sydkorea, Kanada och Australien. Titeln nådde också andraplatsen på Googles lista över mest sålda spel i åtta betydande regioner, däribland USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Brasilien, och placerade sig på tredje plats på Apples lista över mest sålda spel i Storbritannien, Tyskland, Australien och Belgien. Spelet har sedan dess stadigt hållit starka positioner på både Apple och Google, samt fått höga spelarbetyg och positiva recensioner i media.
”Resultaten från lanseringens första dag speglar styrkan i Subnauticas IP och är en tydlig indikation på att portningen av detta fantastiska spel till mobil tagits väl emot av spelare över hela världen. Vi har fått en bra start, och lanseringen betonar Subnauticas betydande kommersiella potential på mobila plattformar. Vi ser fram emot att arbeta med detta IP och bredda distributionen samt fortsätta att leverera en exceptionell spelupplevelse i många år framöver,” säger Abrial Da Costa, VD, Playdigious.
Subnautica är utvecklat av Unknown Worlds Entertainment och lanserades först på PC i januari 2018. Playdigious portade version ger en komplett spelupplevelse, omsorgsfullt optimerad för mobila plattformar.
Nyheter
Kursfallet i Storskogen är överdrivet, Ulf Petersson ser köpläge

Förvärvskonglomeratet Storskogen tappade över 10 procent på tisdag förmiddag efter en halvårsrapport med svag omsättning och kassaflöde. Försäljningen minskade med 9 procent till 8,4 miljarder kronor, delvis på grund av sålda verksamheter. Kassaflödet föll från 855 till 527 miljoner kronor, men skuldsättningen är nu under kontroll.
Enligt Dagens industris analytiker Ulf Petersson är kursreaktionen överdriven. Han pekar på att nya förvärv i Storbritannien och Schweiz, lägre räntekostnader och en starkare krona kan förbättra resultatet under hösten.
Efter fallet värderas bolaget till 17 miljarder kronor och aktien handlas åter under 10 kronor, samma nivå som när Di gav köprekommendation i november i fjol. Petersson bedömer att aktien kan stiga till 12–13 kronor inom sex månader.
-
Nyheter2 månader sedan
Dicot utmanar läkemedelsjättarna – framtidens potensbehandling väcker intresse
-
Nyheter2 månader sedan
Cell Impact är en teknikledare i vätgasrevolutionen
-
Nyheter1 månad sedan
Tre bra aktier att köpa sommaren 2025 enligt Martin Blomgren
-
Nyheter2 månader sedan
Läge att ta hem vinsten i Skanska
-
Nyheter1 månad sedan
Börsnoterade företag köper enorma mängder bitcoin
-
Nyheter2 månader sedan
Richard Bråse uppmanar Hufvudstaden att återköpa aktier
-
Nyheter2 veckor sedan
Securitas levererar enligt plan – aktien fortsatt köpvärd anser Di
-
Nyheter2 veckor sedan
Gapwaves växande volymer ger nytt liv åt aktien