Följ oss

Nyheter

Hur Adverty planerar att fortsätta växa

Publicerad

den

Jonas Söderqvist, VD för Adverty

Adverty arbetar med annonsering inuti spel. Företaget står på tre ben:

  • Teknik – En egen avancerad annons- och teknikplattform som är grunden som gör allting möjligt.
  • Annonsyta – Bolagets annonsteknik finns idag integrerad i 600 aktiva mobilspel vilka når en stor mängd spelare. All denna annonsyta kan fyllas av Adverty.
  • Sälj – All annonsyta ska säljas till så högt pris som möjligt. Kan säljas manuellt, men allt går mer mot det som kallas programmatisk annonsering, där Avertys system kopplas upp mot en eller flera stora automatiserade annonsbörser.

Adverty tar nästa steg med In-Play 2.0

Adverty har nu tagit fram en ny generation av sitt annonssystem som möjliggör nya typer av annonser i spel som annonsörer betalar högre priser för. Det handlar både om klickbara annonser i spel och video.

Intervju med VD

Jonas Söderqvist har arbetat i Advertys under två år och har nyligen tagit över som VD. Han blir här intervjuad i Småbolagspodden om hur bolaget skapar innovativa annonslösningar i gratisspel på mobilen.

”Han delar med sig av de senaste produktlanseringarna, insikter om branschen och hur Adverty planerar att fortsätta växa. Hur skiljer sig spelannonser från traditionell digital marknadsföring? Vilka utmaningar möter branschen, och hur ska Adverty lösa dem? Lyssna på avsnittet för att få svaren!”

Programledare är Emma Hedman från Unga Aktiesparare.

Intervju med Jonas Söderqvist, VD för Adverty

Nyheter

Asmodee på 20 minuter

Publicerad

den

Asmodee-spel

Bolagsanalyspodden går på 25 minuter igenom Embracer-avknoppningen Asmodee som börsnoterades den 7 februari vilket ger en bra översikt. När det gäller värdering så stängde aktien på 95,70 kronor i fredags och det tycker Bolagsanalyspodden är en rimlig nivå.

Fortsätt läsa

Nyheter

Candles Scandinavia får genombrottsorder i Storbritannien, potential att öka till 50 Mkr per år

Publicerad

den

Naturliga ljus från Candles Scandinavia

Candles Scandinavia har fått en uppstartsorder på 11 miljoner kronor gällande naturliga doftljus från en ny kund i Storbritannien. Företaget förväntar sig att värdet över tid ökar till över 50 miljoner kronor per år.

Candles Scandinavia har under en tid ökat aktivitetsnivån på den internationella marknaden. Detta i kombination med beslutet att renodla verksamheten har lett till flertalet affärsdialoger med nya potentiella kunder i Europa. Den nya strategiskt viktiga kunden är en butikskedja inom premiumsegmenet med ett stort antal butiker i Storbritannien. Kunden saluför produkter under eget varumärke inom hem & inredning, doft (doftljus, rumsdofter, doftspray mfl) samt mode, där doftkategorin är en av deras mest prioriterade produktkategorier.

”Denna strategiskt viktiga kund är första steget i att etablera Candles Scandinavia på den brittiska marknaden. Potentialen för Candles Scandinavia i Storbritannien är stor, där marknaden för doftljus uppskattas till 7,6 Miljarder SEK årligen med en förväntad CAGR om 8,3 % fram till 2030. Tack vare en kombination av hög produktkvalitet, miljövänligt och 100 % naturligt vax, kostnadseffektiv och automatiserad produktion och en kundanpassningsnivå som är branschledande, förväntar vi oss fortsatt organisk tillväxt samt att vinna över fler nya kunder framöver.

Att vi nu dessutom på allvar etablerar oss på den strategiskt viktiga brittiska marknaden, ger oss ytterligare tillväxtmöjligheter framöver”, säger Dean Proudfoot, Sälj- och Marknadschef på Candles Scandinavia.

”Som vi tidigare kommunicerat är cyklerna att vinna en ny kund i vår bransch långa, inte minst i det segment vi verkar där vi fokuserar på större internationella varumärken och butikskedjor. I detta fall togs första kontakten med denna nya kund i Storbritannien för så länge sen som över 2,5 år sedan, men å andra sidan är kunden värd ungefär 25 % av vår nuvarande årsomsättning och vi ser att vår satsning på internationella storkunder ger effekt”, säger Viktor Garmiani, VD och grundare av Candles Scandinavia.

Fortsätt läsa

Nyheter

Affärsvärlden höjer sin rekommendation för podcast-företaget Acast till köp

Publicerad

den

Affärsvärlden är imponerade av Acasts utveckling och höjde därför igår sin rekommendation för aktien från neutral till köp. Lönsamhetsförbättringen har nu kommit så långt att bolaget hade sitt första kvartal med med positiv rörelsemarginal.

Intäkterna från Nordamerika växte under det senaste kvartalet med 33 procent och får allt större betydelse för Acasts tillväxt och lönsamhet. Reklampriserna fortsatte visserligen ner under 2024 men det kompenserades med ökad försäljningsgrad. Bolaget har presterat bra i en tuff annonsmarknad.

”Börjar vi blicka in i 2027 skulle Acast kunna närma sig 3 miljarder i försäljning. Med fortsatt tillväxt och en mogen rörelsemarginal som skulle kunna överstiga 10 procent, bör bolaget minst värderas till 1 gånger försäljningen. Jämförelsevis handlas bolaget i dag till bakåtblickande ev/sales på 1,1x”

Fortsätt läsa

Fokus

Annons

Gratis nyhetsbrev från Börsposten

* indicates required

Intuit Mailchimp

Populära