Nyheter
Star Vaults Mortal Online 2 lanseras den 26 oktober
Star Vault meddelade idag att Mortal Online 2 har givits ett lanseringsdatum för Early access, persistent release, på Steam. Lanseringsdatumet har fastställts till den 26 oktober. Star Vault planerade tidigare för att släppa spelet i slutet av september. En viktig anledning till att senarelägga spelsläppet till slutet av oktober är att marknadsförutsättningarna bedöms vara mer gynnsamma då.
Bolaget har tidigare i år genomfört två framgångsrika stresstester som givit mycket värdefulla data och resulterat i uppdaterade och förbättrade system för Mortal Online 2. Inför lanseringen i oktober planerar Star Vault att genomföra ytterligare ett test där fokus är på spelupplevelsen för nybörjare. Detta planeras ske i början av september helt via Steam efter att en större speluppdatering har släppts.
”Det känns fantastiskt att vi äntligen har spikat datumet för Mortal Online 2 och att vi därmed inte lanserar samtidigt som Amazon Games storsatsning New World”, säger Star Vaults VD, Henrik Nyström, i en kommentar.
Nyheter
Holmen på 20 minuter
Bolagsanalyspodden går på 20 minuter igenom skogs- och pappersbolaget Holmen vilket ger en bra förståelse av verksamheten.
Holmen har fyra affärsområden, skog, trävaror, kartong & papper samt energi. Holmen är en av Sveriges största skogsägare. Bolaget föräldrar trä till sågade trävaror med fokus på bygg. Utvecklar premiumkartong och innovativa pappersprodukter för allt ifrån kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel till böcker, magasin, reklam och transportförpackningar. Vidare så producerar bolaget förnybar energi med vattenkraftverk och vindkraftverk, och investerar i att bygga mer vindkraft på egen mark.
Nyheter
Det bästa med Volvos rapport på 1 minut
Idag kom Volvo med en rapport som slog vinstförväntningarna. Dagens industris nyhetschef Anders Hägerstrand som är en stor anhängare av Volvo lyfter fram vad som är bäst med rapporten på 1 minut.
Anders Hägerstrand om AB Volvo
Nyheter
Cloetta på 20 minuter
Bolagsanalyspodden går på 20 minuter igenom konfektyrbolaget Cloetta vilket ger en bra översikt av verksamheten.
Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag på flera marknader i norra Europa bolagets produkter säljs i fler än 50 länder. Bolaget lyfter själva fram Sverige, Finland, Danmark, Norge, Holland, Tyskland och Storbritannien som huvudmarknader. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, CandyKing, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife och Red Band.
-
Nyheter2 månader sedan
Flera månader av uppgång väntas för Volvo Cars enligt den tekniska analysen
-
Nyheter2 månader sedan
Securitas på 20 minuter
-
Nyheter2 månader sedan
Fyra aktier som är bra att investera i enligt Börsveckan
-
Nyheter1 månad sedan
Viaplay, Securitas och Karnell är bra aktier enligt Börsveckan
-
Nyheter2 månader sedan
Elanders är en bra aktie att köpa anser Dagens industri
-
Nyheter1 månad sedan
Karnell Group har inlett sin IPO på Stockholmsbörsen
-
Nyheter1 månad sedan
Två bra aktier att köpa enligt Börsveckan när våren nu närmar sig
-
Nyheter1 månad sedan
Ferroamp och Aira i gemensam satsning på förnybara energilösningar för villaägare