Följ oss

Nyheter

JS Security ska lansera en egen utility token

Publicerad

den

JS Security, som noterades på Spotlight förra året, ska lansera en egen utility token, dvs en krypto-token som används inom bolagets ekosystem för decentraliserad lagring. Den är tänkt att få namnet JSTX och noteras under 2023. Bolaget ska nu inleda en dialog med möjliga marknadsplatser samt se över de legala aspekterna.

JS Security skriver att de ser en stor uppsida i att integrera JSTX som ett incitamentsystem för nod-operatörer, d.v.s. personer som idag kostnadsfritt väljer att allokera lagringsutrymme till bolagets P2P-nätverk. Planen är att det ska skapa stora intjäningsmöjligheter för bolagets befintliga samt framtida nod-operatörer.

Som upplägget ser ut kommer initialt en stor del av det totala antalet JSTX ligga kvar hos JS Security. Bolaget betonar de inte har för avsikt att spekulera med JSTX, utan syftet är att kunna erbjuda en incitamentsmodell för bolagets nod-operatörer.

Nedan är bolagets tidsplan för processen med marknadsnotering av JSTX:

Q2-Q4 2022:

– Val av underliggande blockkedje-plattform.
– Påbörja byggnation av ett ‘’JSTX-community’’.
– Distribution av ‘’pre-tokens’’ för spridning i ‘’communitys’’ samt via media.

Q1 2023:

– Möjlighet till förhandsköp av JSTX innan marknadsnotering. 

Q2-Q4 2023:

– Sammankoppla JSTX med Bolagets egna plattformar.
– Marknadsnotering av JSTX på en decentraliserad marknadsplats (decentralized exchange).
– Marknadsnotering av JSTX på en marknadsplats (ex. Binance, CoinBase etc.)
– Incitamentsmodellen integreras till JS Securitys plattformar och intjäning för Bolagets nod-operatörerna aktiveras.
– Marknadsnotering av JSTX på en centraliserad marknadsplats (centralized exchange).

‘’Introducing tokenization to the vision of JS Security is unique and exciting. This once again confirms the extremely deep knowledge that our development team possesses. I truly believe that this will disrupt the storage industry and bring decentralization with our store-to-earn model. I’m looking forward to keep on pushing forward and taking the Company’s vision and objectives to the next level on this incredible journey.’’ säger Bibek Koirala, Senior Blockchainutvecklare, JS Security.

‘’I dagsläget allokerar nod-operatörerna sitt lagringsutrymme till vårt P2P-nätverk kostnadsfritt. För att vi skall kunna växa nätverket i den takt och till den skala som vi önskar, så kommer en form av incitamentsystem att behöva integreras. Vi ser oändliga möjligheter med att integrera krypto tokens som incitamentsystem till Bolagets olika plattformar. Vi behåller således fortsatt fina marginaler på lagringen, men kan ändå ‘’betala’’ nod-operatörerna på något sätt.’’, säger Christopher Ramstedt, Operativ chef och IR-ansvarig, JS Security.

Nyheter

Holmen på 20 minuter

Publicerad

den

Holmen gör sågade trävaror

Bolagsanalyspodden går på 20 minuter igenom skogs- och pappersbolaget Holmen vilket ger en bra förståelse av verksamheten.

Holmen har fyra affärsområden, skog, trävaror, kartong & papper samt energi. Holmen är en av Sveriges största skogsägare. Bolaget föräldrar trä till sågade trävaror med fokus på bygg. Utvecklar premiumkartong och innovativa pappersprodukter för allt ifrån kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel till böcker, magasin, reklam och transportförpackningar. Vidare så producerar bolaget förnybar energi med vattenkraftverk och vindkraftverk, och investerar i att bygga mer vindkraft på egen mark.

Fortsätt läsa

Nyheter

Det bästa med Volvos rapport på 1 minut

Publicerad

den

Lastbil från Volvo

Idag kom Volvo med en rapport som slog vinstförväntningarna. Dagens industris nyhetschef Anders Hägerstrand som är en stor anhängare av Volvo lyfter fram vad som är bäst med rapporten på 1 minut.

Anders Hägerstrand om AB Volvo

Fortsätt läsa

Nyheter

Cloetta på 20 minuter

Publicerad

den

Gott och Blandat från Cloetta

Bolagsanalyspodden går på 20 minuter igenom konfektyrbolaget Cloetta vilket ger en bra översikt av verksamheten.

Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag på flera marknader i norra Europa bolagets produkter säljs i fler än 50 länder. Bolaget lyfter själva fram Sverige, Finland, Danmark, Norge, Holland, Tyskland och Storbritannien som huvudmarknader. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, CandyKing, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife och Red Band.

Fortsätt läsa

Gaming

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev med analyser och nyheter om börsen.

Populära