Följ oss

Nyheter

Gold Town Games ökar omsättning och vinst

Publicerad

den

Gold Town Games utvecklar spel

Gold Town Games ökade omsättning med 54 procent under första kvartalet jämfört med samma period året innan, med ett resultat efter finansiella poster på 5,85 miljoner kronor från året innan då det var -2,15 miljoner kronor.

6 parallella produktioner är igång

Intäkterna från försäljning i bolagets produkter och arbetet med Cricket Star Manager stärker tillsammans koncernens omsättning samtidigt som fler produkter utvecklas. Koncernen arbetar nu med sex produkter parallellt som befinner sig i olika faser av sin livscykel. De av Gold Town Games helägda produkterna, World Hockey Manager (WHM) och World Football Manager (WFM), är båda lanserade på flertalet marknader och utöver att förbereda WFM för fler marknader görs endast mindre förbättringar i nuet. FIH Hockey Manager (FIHHM) och Blitz Football Manager (BLITZ) befinner sig båda i intensiv produktionsfas, varav den senare har, efter kvartalets slut, inlett soft launch i Storbritannien. Till sist har vi Baseball Franchise Manager (BFM) och Cricket Star Manager (CSM) som båda är i ett planeringsstadie inför kommande produktion.

”Vår målsättning är att alla produkter skall vara globalt lanserade under 2022. Vi har kapital och resurser för att färdigställa och lansera dem alla. Det är många parallella processer för produktion i bolaget men med vår plattform i grunden är det möjligt, om än utmanande, för teamet att navigera mellan de olika produkterna. I alla faser, men särskilt i produktionsfasen, får vi ut en väldigt stor synergi av plattformen då den möjliggör att vi i många fall kan kopiera design och kod mellan produkterna. Med intensiva produktions- och lanseringsplaner krävs successiv förbättring av våra produktionsprocesser samt rekrytering av projektledare, programmerare och designers. För att säkerställa koncernens kompetensförsörjning, på både kort och lång sikt, är vårt engagemang i den lokala yrkeshögskolans spelutbildning, Changemakers en viktig komponent.”

GTG Publishing genomför lyckade kampanjer

GTG Publishing arbetar vidare med att skapa processer för uppskalning av marknadsföring och samarbeten. Under kvartalet har tre större kampanjer genomförts i WHM; Spring Break, Internationals, och St.Patricks Week med en markant ökning av användaraktivitet och försäljning. Alla tre koncepten har genom en kombination av tematiserad grafik, spellägen, produkter i butik med mera, samverkat för att öka användaraktivitet och försäljningen under dess aktiva period.

Planerar för ökad omsättning

Gold Town Games skriver att fler produkter på marknaden ger dem förutsättningar att nå fler användare och öka sin omsättning, under året planerar företaget för att steg för steg öka omsättning och växla upp organisationen.

Nyheter

Thunderful förlänger distributionsavtal med Nintendo

Publicerad

den

Nintendo-glädje

Thunderful Groups dotterbolag Bergsala har idag tecknat avtal avseende förlängning av distributionsavtalet med Nintendo.

Det befintliga distributionsavtalet avseende Nintendo-produkter i Norden och Baltikum mellan Bergsala och Nintendo of Europe, vilket ursprungligen löper till den 31 mars 2024, har förlängts för ytterligare en tvåårsperiod. Thunderful skriver att villkoren i all väsentlighet är oförändrade.

“Thunderfuls unika relation med Nintendo sträcker sig tillbaka till början av 1980-talet när vårt dotterbolag Bergsala började distribuera Nintendos fantastiska produkter till konsumenter över hela Norden och Baltikum, säger Martin Walfisz, vd för Thunderful Group. ”Vi är oerhört stolta över detta långvariga partnerskap och ser fram emot många år av fortsatt nära samarbete med Nintendo.”

Fortsätt läsa

Nyheter

Implantica vinner ännu en offentlig upphandling av RefluxStop i Europa, denna gång i Spanien

Publicerad

den

Refluxstop från Implantica

Implantica meddelade idag vinsten av den första offentliga upphandlingen i Spanien för RefluxStop, på det offentliga sjukhuset Hospital Universitario de Getafe i Madrid.

Under det senaste året genomförde Dr Juan Carlos Ruiz de Adana och Dr Alberto Hernández Matías framgångsrikt tio RefluxStop-procedurer vid sjukhuset och i linje med de framgångsrika resultaten har sjukhuset säkrat det första offentliga anbudet i sitt slag i Spanien för RefluxStop. Implantica skriver att det är en avgörande milstolpe för patienterna inte bara i Madrid och Spanien överlag utan även i Europa överlag. Detta är nu det andra landet efter Italien där RefluxStop vunnit en offentlig upphandling.

Dr Ruiz de Adana säger, ”De patienter som genomgick RefluxStop-proceduren rapporterar att de inte längre har episoder av gastrisk reflux och inte upplever några biverkningar som dysfagi nästan ett år efter operationen. Än så länge ser vi inte heller några biverkningar relaterade till RefluxStop.” Han fortsätter med att säga, ”Med ihållande resultat har RefluxStop potential att bli den nya vårdstandarden för patienter med svår GERD.”

Fortsätt läsa

Nyheter

SSAB på 20 minuter

Publicerad

den

Stål från SSAB

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som huvudsakligen producerar stål, höghållfast stål, samt specialstål och övriga konstruktionslösningar. Bolaget befinner sig i ett skifte med en stor satsning på fossilfritt stål. Bolagsanalyspodden går igenom företaget på 20 minuter vilket ger en bra överblick.

Fortsätt läsa

Gaming

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev med analyser och nyheter om börsen.

Populära