Följ oss

Nyheter

Global lansering av Gold Town Games spel World Football Manager

Publicerad

den

Gold Town Games, som nyligen lanserade FIH Hockey Manager globalt, lanserar nu även World Football Manager (WFM) globalt på Google Play och Appstore. Lanseringen möjliggör att marknader med miljontals fotbollsfans öppnas upp i bland annat Sydostasien, Nord- och Sydamerika. Lanseringen, som hittills genomförts stegvis i Europa och Turkiet, innebär att spelet kan spelas i stort sett i hela världen.

– Till att börja med kommer vi optimera tillförseln av organisk trafik och köpa användare kostnadseffektivt med globala kampanjer. När vi lokaliserat de bästa marknaderna för spelet kommer vi att fokusera våra resurser på de där vi ser högst ROAS (return on ad spend). Vår målsättning är att i första steget öka antalet dagliga aktiva användare och därefter intäkterna, säger Pär Hultgren, VD Gold Town Games.

Fotbollsmarknaden är sportvärldens största men också den mest konkurrensutsatta, då det finns många spel och produkter att välja mellan. Detta medför stor potential men också att det kan vara utmanande att behålla och konvertera nya användare. 

– Vi har arbetat med WFM under ett par års tid och under resans gång tillskansat oss mängder med lärdomar. Vårt huvudsakliga fokus för WFM och plattformsspelen generellt, är att fortsätta arbetet med en ökad dag 1 retention och antalet betalande kunder under de första sessionerna i spelen. Många av våra existerande användare har dock spelat WFM i ett par års tid vilket gör att det finns potential i spelets långa retention och att över tid bygga en solid användarbas, avslutar Pär Hultgren.

WFM är Gold Town Games andra globala lansering, i veckan, på plattformen WXM. Bolaget kan framöver använda sig av samma kodbas för att lansera Blitz Football Manager och även kommande basebollspel globalt. WFM släpps inte i Ryssland, Kina, Japan eller Korea. De tre sistnämnda länderna kräver specifika kunskaper och anpassningar till marknaden. I framtiden kan det bli aktuellt att göra de anpassningarna genom en lokal publicist. 

Nyheter

Nordea har en mindre positiv syn på Coor

Publicerad

den

Nordea har idag publicerat en analys på facility management-företaget Coor och ger rekommendationen behåll. Bankens analytiker ger ingen riktkurs men sätter ett motiverat värde på 35 kronor per aktie. Det får aktien att falla och efter en knapp timmes handel så är aktien ner 5,2 procent till 37,92 kronor.

Det är en betydligt annorlunda slutsats än Placera kom fram till för tre månader sedan, vilka ansåg att Coor-aktien hörde hemma i portföljen då den handlades kring 47 kronor.

Fortsätt läsa

Nyheter

Hög tillväxt och lönsamhet gör Revolution Race köpvärd

Publicerad

den

Revolution Race-kläder

Dagens industri har gjort en analys av Revolution Race som mynnar ut i en köprekommendation för aktien.

”Hög tillväxt och en lönsamhet som många i branschen bara kan drömma om. Vi ser ett fint ingångsläge i en av rapportflodens stora kursvinnare. Nettokassan ger slagläge i tuffare tider, och det är dessutom upplagt för höjd utdelning. Köp.”

Tidningens analytiker ser en uppsida på omkring 15 procent på ett års sikt och om den starka inledningen på året håller i sig så spår man att bolaget kommer att höja utdelningen för innevarande räkenskapsår.

Analytikern Julia Forsberg kommenterar bolaget och sin analys på Revolution Race
Fortsätt läsa

Nyheter

Så ska du göra med 11 olika aktier enligt Börsveckan

Publicerad

den

Börsveckan har denna gång analyserat elva företag och fem aktier får köprekommendationer. Seafire gör man dock bäst i att sälja.

Köp

  • Thunderful Group
  • VBG Group
  • Itab
  • Yubico
  • Raketech

Avvakta

  • BEWI
  • Bonesupport
  • Bio-Works
  • Catena Media
  • Better Collective

Sälj

  • Seafire
Fortsätt läsa

Gaming

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev med analyser och nyheter om börsen.

Populära