Följ oss

Nyheter

Global lansering av Gold Town Games spel World Football Manager

Publicerad

den

Gold Town Games, som nyligen lanserade FIH Hockey Manager globalt, lanserar nu även World Football Manager (WFM) globalt på Google Play och Appstore. Lanseringen möjliggör att marknader med miljontals fotbollsfans öppnas upp i bland annat Sydostasien, Nord- och Sydamerika. Lanseringen, som hittills genomförts stegvis i Europa och Turkiet, innebär att spelet kan spelas i stort sett i hela världen.

– Till att börja med kommer vi optimera tillförseln av organisk trafik och köpa användare kostnadseffektivt med globala kampanjer. När vi lokaliserat de bästa marknaderna för spelet kommer vi att fokusera våra resurser på de där vi ser högst ROAS (return on ad spend). Vår målsättning är att i första steget öka antalet dagliga aktiva användare och därefter intäkterna, säger Pär Hultgren, VD Gold Town Games.

Fotbollsmarknaden är sportvärldens största men också den mest konkurrensutsatta, då det finns många spel och produkter att välja mellan. Detta medför stor potential men också att det kan vara utmanande att behålla och konvertera nya användare. 

– Vi har arbetat med WFM under ett par års tid och under resans gång tillskansat oss mängder med lärdomar. Vårt huvudsakliga fokus för WFM och plattformsspelen generellt, är att fortsätta arbetet med en ökad dag 1 retention och antalet betalande kunder under de första sessionerna i spelen. Många av våra existerande användare har dock spelat WFM i ett par års tid vilket gör att det finns potential i spelets långa retention och att över tid bygga en solid användarbas, avslutar Pär Hultgren.

WFM är Gold Town Games andra globala lansering, i veckan, på plattformen WXM. Bolaget kan framöver använda sig av samma kodbas för att lansera Blitz Football Manager och även kommande basebollspel globalt. WFM släpps inte i Ryssland, Kina, Japan eller Korea. De tre sistnämnda länderna kräver specifika kunskaper och anpassningar till marknaden. I framtiden kan det bli aktuellt att göra de anpassningarna genom en lokal publicist. 

Nyheter

Holmen på 20 minuter

Publicerad

den

Holmen gör sågade trävaror

Bolagsanalyspodden går på 20 minuter igenom skogs- och pappersbolaget Holmen vilket ger en bra förståelse av verksamheten.

Holmen har fyra affärsområden, skog, trävaror, kartong & papper samt energi. Holmen är en av Sveriges största skogsägare. Bolaget föräldrar trä till sågade trävaror med fokus på bygg. Utvecklar premiumkartong och innovativa pappersprodukter för allt ifrån kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel till böcker, magasin, reklam och transportförpackningar. Vidare så producerar bolaget förnybar energi med vattenkraftverk och vindkraftverk, och investerar i att bygga mer vindkraft på egen mark.

Fortsätt läsa

Nyheter

Det bästa med Volvos rapport på 1 minut

Publicerad

den

Lastbil från Volvo

Idag kom Volvo med en rapport som slog vinstförväntningarna. Dagens industris nyhetschef Anders Hägerstrand som är en stor anhängare av Volvo lyfter fram vad som är bäst med rapporten på 1 minut.

Anders Hägerstrand om AB Volvo

Fortsätt läsa

Nyheter

Cloetta på 20 minuter

Publicerad

den

Gott och Blandat från Cloetta

Bolagsanalyspodden går på 20 minuter igenom konfektyrbolaget Cloetta vilket ger en bra översikt av verksamheten.

Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag på flera marknader i norra Europa bolagets produkter säljs i fler än 50 länder. Bolaget lyfter själva fram Sverige, Finland, Danmark, Norge, Holland, Tyskland och Storbritannien som huvudmarknader. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, CandyKing, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife och Red Band.

Fortsätt läsa

Gaming

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev med analyser och nyheter om börsen.

Populära