Nyheter
DUG Foodtech rekryterar erfaren försäljningschef med bakgrund på Oatly

DUG Foodtech meddelade idag att Fredrik Marquard har anslutit sig till företaget som ny försäljningschef. Fredrik, som har lång erfarenhet inom försäljning och ledarskap inom livsmedelsbranschen, kommer att ansvara för att driva och utveckla försäljningsstrategierna på den svenska marknaden.
DUG Foodtech har den senaste tiden flera gånger tagit upp att varje marknad har sina egna förutsättningar. På den svenska råder hård konkurrens och där förväntas en andel av de etablerade varumärkena att plockas ner från hyllorna samtidigt som nya får göra entré. Men exempelvis i Tyskland så befinner sig marknaden i ett tidigare stadie.
Fredrik har en bred bakgrund inom både försäljning och gastronomi, med erfarenheter från roller som köksmästare och restaurangchef innan han övergick till försäljnings- och ledarroller. Han har tidigare innehaft positioner hos välrenommerade företag som Oatly, Nespresso, Barilla, och Hammars Bryggeri. Under sin karriär har Fredrik byggt upp omfattande kunskap inom non-dairy-sektorn, vilket gör honom till en perfekt match för DUG Foodtech:s satsningar på hållbara och innovativa produkter skriver bolaget.
”DUG Foodtech är ett innovativt företag med produkter som ligger i framkant och som gör skillnad. Med min resa inom non-dairy-kategorin tror jag att jag kan bidra med värdefull erfarenhet på den svenska marknaden. Det finns en spännande resa framför oss, och jag är övertygad om att vi kommer att lyckas. Jag ser fram emot att bidra till DUG Foodtech:s fortsatta tillväxt med energi och engagemang”, säger Fredrik Marquard.
”Jag har samarbetat med Fredrik tidigare på Oatly och har stor tilltro till hans kompetens, särskilt när det gäller Food service och offentlig sektor. Hans erfarenhet och passion kommer att spela en avgörande roll i vår fortsatta tillväxtresa”, säger Helene Nielsen, vd för DUG Foodtech.
Nyheter
Nya ordrar för DUG Foodtech i Österrike

DUG Foodtech inleder ett samarbete med Connected Brands, en agentur i Österrike som är specialiserad på att representera framåtblickande livsmedelsvarumärken och internationella mattrender, vilket banar väg för DUG Foodtechs närvaro i Österrike.
Den växtbaserade mejerisektorn i Österrike blomstrar och så även kategorin växtbaserad mjölk.
180 stycken MPREIS-butiker i Österrike
I slutet av vecka 9 kommer DUG Foodtechs potatisdrycker att finnas tillgängliga i alla MPREIS-butiker i Österrike. MPREIS driver 180 butiker i Österrike och 30 i södra Italien.
Connected Brands är experter på varumärkesutveckling, försäljningsansvar och marknadspositionering och erbjuder skräddarsydda strategier för att säkerställa långsiktig framgång i Österrikes konkurrensutsatta detaljhandelsmiljö. Genom detta samarbete strävar DUG Foodtech efter att öka räckvidden för sin miljövänliga potatisbaserade dryck DUG och erbjuda österrikiska konsumenter ett växtbaserat alternativ med låg sockerhalt som är fritt från gluten.
”Partnerskapet med Connected Brands GmbH ligger i linje med våra strategiska satsningar för att etablera oss på de europeiska marknaderna och i DACH-regionen. Österrikes dynamiska växtbaserade marknad utgör en perfekt plattform för att lyfta fram fördelarna med vår DUG potatisdryck,” säger Helene Nielsen, vd på DUG Foodtech.
Nyheter
Recyctec får betalt både för att ta emot och sälja glykol

Recyctec har i dag tagit emot den första delleveransen av använd glykol från en ledande aktör inom återvinning och avfallshantering och erhåller en mottagsavgift på 0,25 miljoner kronor för det. Dagens leverans omfattar 33 kubikmeter och är den första av tre leveranser från denna kund som totalt kommer att vara 100 kubikmeter. Denna volym kommer att återvinnas till glykol av samma kvalitet som nyutvunnen glykol och säljas vidare på marknaden.
Denna typ av affär där Recyctec får betalt två gånger genererar betydande marginalförbättring för bolaget.
Det innebär även fördel för kunden, både i form av kostnadsbesparing och ansvar för miljön. Affären är ett bra exempel på cirkulär ekonomi i praktiken och banar väg för liknande affärer för Recyctec i framtiden.
”Det är mycket glädjande att ett återvinningsföretag väljer, att i stället för förbränning av glykolen, ge oss förtroendet att rena glykolen i vår anläggning i Jönköping och genom detta kraftigt reducera CO2-utsläppet och vara en del av den cirkulära ekonomin”, säger Robin Aldenholt, produktionschef på Recyctec.
Nyheter
Bra läge i GameStop-aktien enligt den tekniska analysen

Tobbe Rosén har gjort en teknisk analys på den omtalade GameStop-aktien och läget ser genomgående intressant ut för att köpa aktien.
-
Nyheter1 månad sedan
12 bra aktier i småbolag för 2025 enligt Dagens industri
-
Nyheter2 månader sedan
De tre bästa bank-aktierna för 2025 – hög direktavkastning
-
Nyheter2 månader sedan
Fem bra aktier för 2025 i stora svenska företag
-
Nyheter2 månader sedan
DUG Foodtech lanserar Barista i över 500 butiker med Hemköp, Willys och City Gross
-
Nyheter1 månad sedan
Fem aktier att sälja när 2025 inleds enligt Affärsvärlden
-
Nyheter1 månad sedan
Intea är ett attraktivt alternativ i fastighetssektorn anser Richard Bråse
-
Nyheter1 månad sedan
2025 kan bli ett skördeår för Fagerhult
-
Nyheter1 månad sedan
AcuCort vill revolutionera behandlingen av akuta allergiska reaktioner