Nyheter
Analytiker neutral till noteringen av Learning to Sleep
Affärsvärldens analytiker har tittat närmare på Learning to Sleeps IPO och ger erbjudandet 3 av 6 i betyg, vilket ska tolkas som en neutral rekommendation.
Learning to Sleep är verksamt inom digital hälsa och hjälper personer med sömnproblem att få bättre sömn genom en serie digitala produkter och KBT-behandling. Learning to Sleep gör en noteringsemission på 11,1 miljoner kronor och börjar handlas på First North den 3 februari. Nedan är hur Affärsvärlden sammanfattar sin syn på erbjudandet.
”Insynsägandet i Learning to Sleep är okej men inte superbra. Erbjudandet är relativt litet och cirka en tredjedel är på förhand säkrat. Efter att ha tittat översiktligt på prospektet blir vi inte särskilt lockade av Learning to Sleep. Risken är hög och aktien passar sannolikt inte investerare som vill sova gott om nätterna”
Nyheter
Holmen på 20 minuter
Bolagsanalyspodden går på 20 minuter igenom skogs- och pappersbolaget Holmen vilket ger en bra förståelse av verksamheten.
Holmen har fyra affärsområden, skog, trävaror, kartong & papper samt energi. Holmen är en av Sveriges största skogsägare. Bolaget föräldrar trä till sågade trävaror med fokus på bygg. Utvecklar premiumkartong och innovativa pappersprodukter för allt ifrån kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel till böcker, magasin, reklam och transportförpackningar. Vidare så producerar bolaget förnybar energi med vattenkraftverk och vindkraftverk, och investerar i att bygga mer vindkraft på egen mark.
Nyheter
Det bästa med Volvos rapport på 1 minut
Idag kom Volvo med en rapport som slog vinstförväntningarna. Dagens industris nyhetschef Anders Hägerstrand som är en stor anhängare av Volvo lyfter fram vad som är bäst med rapporten på 1 minut.
Anders Hägerstrand om AB Volvo
Nyheter
Cloetta på 20 minuter
Bolagsanalyspodden går på 20 minuter igenom konfektyrbolaget Cloetta vilket ger en bra översikt av verksamheten.
Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag på flera marknader i norra Europa bolagets produkter säljs i fler än 50 länder. Bolaget lyfter själva fram Sverige, Finland, Danmark, Norge, Holland, Tyskland och Storbritannien som huvudmarknader. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, CandyKing, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife och Red Band.
-
Nyheter2 månader sedan
Flera månader av uppgång väntas för Volvo Cars enligt den tekniska analysen
-
Nyheter2 månader sedan
Securitas på 20 minuter
-
Nyheter2 månader sedan
Fyra aktier som är bra att investera i enligt Börsveckan
-
Nyheter1 månad sedan
Viaplay, Securitas och Karnell är bra aktier enligt Börsveckan
-
Nyheter2 månader sedan
Elanders är en bra aktie att köpa anser Dagens industri
-
Nyheter1 månad sedan
Karnell Group har inlett sin IPO på Stockholmsbörsen
-
Nyheter1 månad sedan
Två bra aktier att köpa enligt Börsveckan när våren nu närmar sig
-
Nyheter1 månad sedan
Ferroamp och Aira i gemensam satsning på förnybara energilösningar för villaägare