Följ oss

Nyheter

Acasts dotterbolag Podchaser för samman annonsörer med rätt poddar med AI-hjälp

Publicerad

den

Acast-ägda Podchaser har, som först i branschen, lanserat en språkmodellsfunktion som ger annonsörer möjligheten att ytterligare finjustera träffsäkerheten för sin podcastannonsering. Funktionen, Predictive Demographics, optimerar annonsörers möjlighet att rikta sig mot den mest relevanta målgruppen, baserat på språket i avsnitten. Med Predictive Demographics, använder Podchaser AI-teknik och en språkmodell, istället för förstahandsdata, för att analysera språket i en podcast och därmed förutsäga de sannolika lyssnarnas ålder och kön.

“Att föra samman Podchasers sofistikerade podcastdata och AI-drivna verktyg med Acast Marketplace kommer att hjälpa oss att skala upp annonsförsäljningen och dra nytta av fler podcasts. Med Predictive Demographics gör vi det möjligt för annonsörer att utvinna värde från podcasts genom en strategi med podcastpubliken i centrum och därigenom upptäcka podcasts med outnyttjad annonspotential. Tidigare i år lanserades Collections+ som låter annonsörer förbättra sin träffsäkerhet och upptäcka nya podcasts. Sedan lanseringen har Acast använt Collections+ teknologi för att driva kampanjer för över 500 kunder över 14 marknader och generera intäkter från 10 procent fler podcasts. Collections+ – inklusive Predictive Demographics – är tillgänglig för alla poddkreatörer, utgivare, annonsplattformar eller intresserade annonsörer, säger Ross Adams, vd för Acast.

Marknadsförare förlitar sig på viktig demografisk data, såsom ålder och kön, för att nå rätt publik med sina varumärkesbudskap. Under de senaste åren har många marknadsförare börjat använda förstapartsdata för att samla in dessa insikter. Likväl, enligt Nielsens årliga marknadsföringsrapport av globala varumärken uppgav mer än hälften (56 %) att de är ”under genomsnittet”, ”genomsnittliga” eller ”som bäst genomsnittliga” när det kommer till att faktiskt använda förstapartsdata. Det finns en mängd olika anledningar till varför marknadsförare har svårt att använda förstapartsdata på lämpligt sätt, såsom isolerade eller uppdelade data inom organisationer och komplexa regelverk i olika länder där de kan vara verksamma och ha kundgrupper i.

Med AI slipper marknadsförare tidskrävande arbete

Predictive Demographics löser dessa utmaningar genom att förse annonsörer med demografisk data för mer än fem miljoner podcasts över hela världen. Istället för att marknadsförare ägnar tidskrävande arbete med sina egna datasamlingar, förutsäger nu Podchasers AI-drivna språkmodellering exakt vilka podcasts som har rätt publik för deras kampanjmål.

Nyheter

Svolder-aktien får en köprekommendation av Dagens industri

Publicerad

den

Dagens industri ger en köprekommendation till Svolder-aktien till en medelrisknivå.

”Den som vill investera i lönsamma och utdelande små och medelstora bolag men vill slippa fondernas höga avgifter har ett alternativ på Stockholmsbörsen. Di sätter köpstämpel på en aktie som ger aktiv förvaltning till indexpris.”

Svolder investerar i småbolag på Stockholmsbörsen, vilket definieras som en storlek på upp till 20 miljarder kronor. Till en analysen har även en intervju med VD gjorts och på frågan om även bolaget på First North och onoterade aktierna kan bli aktuella så är svaret ett tydligt nej.

Svolder handlas till 4 procents premie mot underliggande tillgångar, men det kan vara ett lågt pris att betala för att ett förvaltarteam till låg kostnad sköter investeringarna.

Förutom att Svolder ger en nischad investeringsstrategi till låg kostnad så är det en placering i att man tror på att småbolagsaktier får en omvärdering på börsen.

Fortsätt läsa

Nyheter

Sälj Hemnet, men sju andra aktier är köpvärda anser Börsveckan

Publicerad

den

Fyra investerare

Börsveckan har denna gång analyserat hela tio företag och sju av aktierna rekommenderas investerare att köpa. Hemnet är dock ute i kylan och får en säljrekommendation.

Köp

  • Nordic Level Group
  • Nilörngruppen
  • Vitrolife
  • Rejlers
  • Careium
  • SEB
  • Viaplay

Avvakta

  • Plejd
  • Medcap

Sälj

  • Hemnet
Fortsätt läsa

Nyheter

Uppdatering om Storskogen på 20 minuter

Publicerad

den

Storskogen är en diversifierad bolagsgrupp bestående av 129 affärsenheter uppdelade i 14 vertikaler med en sammanlagd omsättning på cirka 36 miljarder kronor. Här går Bolagsanalyspodden igenom vad som har hänt den senaste tiden och hur det aktuella läget ser ut idag för bolaget.

Fortsätt läsa

Gaming

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev med analyser och nyheter om börsen.

Populära