Följ oss

Nyheter

Acasts dotterbolag Podchaser för samman annonsörer med rätt poddar med AI-hjälp

Publicerad

den

Acast-ägda Podchaser har, som först i branschen, lanserat en språkmodellsfunktion som ger annonsörer möjligheten att ytterligare finjustera träffsäkerheten för sin podcastannonsering. Funktionen, Predictive Demographics, optimerar annonsörers möjlighet att rikta sig mot den mest relevanta målgruppen, baserat på språket i avsnitten. Med Predictive Demographics, använder Podchaser AI-teknik och en språkmodell, istället för förstahandsdata, för att analysera språket i en podcast och därmed förutsäga de sannolika lyssnarnas ålder och kön.

“Att föra samman Podchasers sofistikerade podcastdata och AI-drivna verktyg med Acast Marketplace kommer att hjälpa oss att skala upp annonsförsäljningen och dra nytta av fler podcasts. Med Predictive Demographics gör vi det möjligt för annonsörer att utvinna värde från podcasts genom en strategi med podcastpubliken i centrum och därigenom upptäcka podcasts med outnyttjad annonspotential. Tidigare i år lanserades Collections+ som låter annonsörer förbättra sin träffsäkerhet och upptäcka nya podcasts. Sedan lanseringen har Acast använt Collections+ teknologi för att driva kampanjer för över 500 kunder över 14 marknader och generera intäkter från 10 procent fler podcasts. Collections+ – inklusive Predictive Demographics – är tillgänglig för alla poddkreatörer, utgivare, annonsplattformar eller intresserade annonsörer, säger Ross Adams, vd för Acast.

Marknadsförare förlitar sig på viktig demografisk data, såsom ålder och kön, för att nå rätt publik med sina varumärkesbudskap. Under de senaste åren har många marknadsförare börjat använda förstapartsdata för att samla in dessa insikter. Likväl, enligt Nielsens årliga marknadsföringsrapport av globala varumärken uppgav mer än hälften (56 %) att de är ”under genomsnittet”, ”genomsnittliga” eller ”som bäst genomsnittliga” när det kommer till att faktiskt använda förstapartsdata. Det finns en mängd olika anledningar till varför marknadsförare har svårt att använda förstapartsdata på lämpligt sätt, såsom isolerade eller uppdelade data inom organisationer och komplexa regelverk i olika länder där de kan vara verksamma och ha kundgrupper i.

Med AI slipper marknadsförare tidskrävande arbete

Predictive Demographics löser dessa utmaningar genom att förse annonsörer med demografisk data för mer än fem miljoner podcasts över hela världen. Istället för att marknadsförare ägnar tidskrävande arbete med sina egna datasamlingar, förutsäger nu Podchasers AI-drivna språkmodellering exakt vilka podcasts som har rätt publik för deras kampanjmål.

Nyheter

Aktien i kvalitetsbolaget VBG Group är fortsatt köpvärd anser Dagens industri

Publicerad

den

VBG Group-aktien har dubblerats det senaste året och ännu mer än så om vi sträcker oss några månader längre och utgår från botten. Dagens industri skriver att det finns mer att hämta i aktien och delar ut en köprekommendation till aktien i det missförstådda kvalitetsbolaget som investerare nu har börjat upptäcka.

Dagens industris analytiker Mikael Vilenius lyfter fram att VBG har levererat en snabb organisk tillväxt, har en låg skuldsättning och fortfarande är något av en doldis.

Tidningen går igenom bolagets olika delar och när det hela summeras så drar man av 300 miljoner kronor för bolagets centrala kostnader och 400 miljoner kronor som är bolagets skulder. När värdet på delarna räknas samman så blir det en summa på 9,7 miljarder kronor, vilket motsvarar 390 kronor per aktie, vilket är 24 procent över veckans stängningskurs.

Om VBG Group
VBG Group är en internationell industrikoncern med cirka 2 000 medarbetare i 15 länder. Moderbolaget VBG Group AB är en långsiktig ägare som med gedigen industriell kompetens, stark företagskultur och finansiell uthållighet bidrar med aktiv styrning av koncernens tre helägda divisioner; Truck & Trailer Equipment, Mobile Thermal Solutions och Ringfeder Power Transmission. VBG Group ABs B-aktie är sedan 1987 noterad på Nasdaq Stockholm och finns idag på Mid Cap-listan.

Fortsätt läsa

Nyheter

Köp Viva Wine Group, men sälj Westpay anser Börsveckan

Publicerad

den

Vinglas

Börsveckan har analyserat sex företag vilket leder fram till en köprekommendation och en säljrekommendation, medan övriga aktier får avvakta-rekommendationer.

Köp

  • Viva Wine Group


Avvakta

  • Cheffelo
  • Zinzino
  • Amer Sports
  • Peab


Sälj

  • Westpay
Fortsätt läsa

Nyheter

Investmentabolaget Latour på 20 minuter

Publicerad

den

Portfölj som innehåller investeringar

Bolagsanalyspodden går igenom investmentbolaget Latour på 20 minuter vilket ger en bra översikt av verksamheten.

Investment AB Latour är ett blandat investmentbolag bestående av en helägd industrirörelse samt en portfölj av börsnoterade innehav där Latour är huvudägare eller en av huvudägarna. Börsportföljen består av tio betydande innehav med ett marknadsvärde på cirka 82 miljarder kronor. Den helägda industrirörelsen omsätter cirka 26 miljarder kronor.

Fortsätt läsa

Gaming

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev med analyser och nyheter om börsen.

Populära