Nyheter
Acast lanserar självbetjäningsplattform för annonsering i poddar
Acast har utvecklat en ny reklamplattform för självbetjäning, vilket möjliggör för företag och varumärken i olika storlekar och med varierande budgetar att nå en mycket engagerad publik via de drygt 88 000 podcasts som finns tillgängliga via Acast Marketplace. Den nya plattformen gör det möjligt för annonsörer att själva aktivera sin annonsstrategi för podcasts och skapar därmed ytterligare möjligheter för Acast att tjäna pengar på sin ad-techplattform.
”Denna nya plattform är ett viktigt steg i att demokratisera den globala podcastannons-branschen eftersom den gör det möjligt för annonsörer att starta sin resa inom podcastannonsering i en skala som passar deras behov och budgetar. För Acast öppnar det upp ytterligare en intäktskanal där vi kan rikta in oss på en bredare bas av vårt stora utbud av podcasts och automatisera annonsförsäljningen ytterligare. Det här är ett viktigt steg i vår strategi att bli nummer ett i podcasting-industrin”, säger Ross Adams, VD för Acast.
Acasts Self-Serve Platform passar särskilt små och medelstora bolag, men är även en smart väg för poddkreatörer att bli annonsörer och marknadsföra sina egna shower och produkter för sin publik i podcastvärlden.
Acast är en världsledande aktör inom annonsering i podcasts och arbetar med fler än 2 400 annonsörer varje år. Acast samarbetar både med mindre företag och med stora varumärken som exempelvis Amazon, State Farm, Macy’s, Ikea, Klarna och Ulta Beauty.
Tidningen Börsveckan tog i veckan bort säljrekommendationen för aktien.
Nyheter
Holmen på 20 minuter
Bolagsanalyspodden går på 20 minuter igenom skogs- och pappersbolaget Holmen vilket ger en bra förståelse av verksamheten.
Holmen har fyra affärsområden, skog, trävaror, kartong & papper samt energi. Holmen är en av Sveriges största skogsägare. Bolaget föräldrar trä till sågade trävaror med fokus på bygg. Utvecklar premiumkartong och innovativa pappersprodukter för allt ifrån kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel till böcker, magasin, reklam och transportförpackningar. Vidare så producerar bolaget förnybar energi med vattenkraftverk och vindkraftverk, och investerar i att bygga mer vindkraft på egen mark.
Nyheter
Det bästa med Volvos rapport på 1 minut
Idag kom Volvo med en rapport som slog vinstförväntningarna. Dagens industris nyhetschef Anders Hägerstrand som är en stor anhängare av Volvo lyfter fram vad som är bäst med rapporten på 1 minut.
Anders Hägerstrand om AB Volvo
Nyheter
Cloetta på 20 minuter
Bolagsanalyspodden går på 20 minuter igenom konfektyrbolaget Cloetta vilket ger en bra översikt av verksamheten.
Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag på flera marknader i norra Europa bolagets produkter säljs i fler än 50 länder. Bolaget lyfter själva fram Sverige, Finland, Danmark, Norge, Holland, Tyskland och Storbritannien som huvudmarknader. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, CandyKing, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife och Red Band.
-
Nyheter2 månader sedan
Flera månader av uppgång väntas för Volvo Cars enligt den tekniska analysen
-
Nyheter2 månader sedan
Securitas på 20 minuter
-
Nyheter2 månader sedan
Fyra aktier som är bra att investera i enligt Börsveckan
-
Nyheter1 månad sedan
Viaplay, Securitas och Karnell är bra aktier enligt Börsveckan
-
Nyheter2 månader sedan
Elanders är en bra aktie att köpa anser Dagens industri
-
Nyheter1 månad sedan
Karnell Group har inlett sin IPO på Stockholmsbörsen
-
Nyheter1 månad sedan
Två bra aktier att köpa enligt Börsveckan när våren nu närmar sig
-
Nyheter1 månad sedan
Ferroamp och Aira i gemensam satsning på förnybara energilösningar för villaägare