Följ oss

Nyheter

ZetaDisplay befinner sig i den digitala transformationens absoluta kärna

Publicerad

den

ZetaDisplay

ZetaDisplay är ett internationellt Malmöbaserat företag som driver den digitala transformeringen i fysiska miljöer. Bolaget, som är en marknadsledande aktör i Europa, har på senare år fokuserat på mjukvara och tjänster i sitt erbjudande inom Digital Signage. Under Coronapandemin har ZetaDisplay fortsatt att investera produkter och koncept och under 2021 väntar ytterligare expansion genom förvärv och organisk tillväxt. Det berättar Per Mandorf, vd på ZetaDisplay.

Berätta om ZetaDisplay och er affärsidé!

–Vi är en helhetsleverantör inom Digital Signage som erbjuder mjukvara och tjänster för digital kommunikation, primärt för detaljhandeln, offentliga och kontorsmiljöer. Våra kommunikationslösningar är utformade för att påverka människors beteende, engagemang och beslutsförmåga. Därigenom skapar vi mätbart affärsvärde för våra kunder och är en viktig kugge i den pågående digitaliseringen. När bolaget grundades 2003 hade vi ett stort fokus på hårdvara, men branschen har ändrat fokus mot värdeskapande genom mjukvara och tjänster och ZetaDisplay leder denna förflyttning. Vi är idag en helhetsleverantör där vår molnbaserade mjukvara samt våra koncept- och servicetjänster står i centrum. 

Våra kommunikationslösningar är utformade för att påverka människors beteende, engagemang och beslutsförmåga”

Hur kan era digitala skyltningslösningar stärka konsumentens fysiska upplevelse i exempelvis en butik?

–Vi är specialister på att definiera kundresan, bygga inspirerande digitala koncept som skapar upplevelser och engagemang. Våra digitala lösningar och dess budskap möter konsumentens uppmärksamhet genom ett visuellt gränssnitt som har en hög attraktionskraft. Genom att få denna uppmärksamhet kan vi förmedla budskap som skapar engagemang. Våra digitala koncept bidrar till exempelvis att kunden får bättre produktinformation, en mer inspirerande köpupplevelse och öka effektiviteten i kundresan. Nu i Coronatider kan våra digitala lösningar dessutom reducera det fysiska mötet i butik och på så sätt minska osäkerheter i samband med ett kundbesök. De fysiska butikerna gör stora investeringar inom Digital Signage i sina miljöer för att förstärka kundupplevelsen, och på så sättet särskilja sig mot e-handel men också säkerställa att kanalerna samverkar optimalt. Våra lösningar fyller en nyckelfunktion i strävan efter att skapa en unik och individbaserad kundupplevelse.

Vad är på gång i bolaget under 2021?

–Tillväxt och innovation blir årets tema. Vi kommer att fortsätta utveckla vårt produkterbjudande i form av mjukvara samt kringliggande tjänster. Vi kommer kontinuerligt addera ytterligare funktionalitet och nya lösningar inom digital transformering som kan stötta våra kunder på deras digitaliseringsresa.Vi kommer att fortsätta driva bolagets utveckling genom en kombination av organisk tillväxt och förvärv. Vi har gjort bra förvärv under åren och vår förvärvsresa kommer att accelerera. De enkla lösningarna, som många kan leverera, fasas ut, vi ser en trend mot tekniskt komplexa lösningar, där kunderna i ökad takt väljer att samla sina åtagande hos en helhetsleverantör, vi har förmåga och kapacitet att hantera ett sånt förtroende. Digitala lösningar får också en allt mer affärskritisk roll hos våra kunder, vilket gynnar oss. Vi blir i allt högre utsträckning en strategisk partner till våra kunder vilket öppnar upp för fördjupad relation och i slutändan mer affärsmöjligheter.

 ”Vi har fortsatt investera i våra lösningar under Coronapandemin och ser en tydlig potentiell hävstångseffekt i marknaden framöver.”

Vilka är era främsta framgångsfaktorer?

–Vårt bolag tillhör marknadsledarna på en global marknad med stark underliggande tillväxt.Vi är bra på att ta fram helhetskoncept som inkluderar alltifrån kundunika kommunikationskoncept, tekniska lösningar till eftermarknad och service. Våra lösningar är molnbaserade och vi fortsätter att investera för att Digital Signage ska kunna ingå som en naturlig del i företagens samlade digitala ekosystem. Vår framgång är starkt kopplad till vår förmåga att skapa konkreta och mätbara resultat för våra kunder – här vill jag påstå att vi är ledande i branschen, det vill säga vi skapar resultat! 

Varför är Zeta Display ett intressant bolag att investera i?

–Vi är ett entreprenörs- och tillväxtbolag som erbjuder våra kunder en entrébiljett till en digital kundresa, oavsett om den äger rum på kontoret, i en butik eller i en offentlig miljö. Som marknadsledare är vi väl positionerade i den pågående digitaliseringen och vårt erbjudande växer i omfattning – vi har potential att ta en större del av kundernas behov innanför digital transformering. Vi är marknadsledande i Norden och har levererat helhetslösningar inom Digital Signage till ett femtiotal länder, så vi har en god förmåga att hantera den pågående globala expansionen. Vår förflyttning till ett mjukvaru- och tjänsteföretag kommer driva SaaS omsättning vilket skapar god intjäningsförmåga över tid. Genom vår nya globala organisation är vi dessutom redo att växa på ett skalbart sätt. Vi har fortsatt investera i våra lösningar under Coronapandemin och ser en tydlig potentiell hävstångseffekt i marknaden framöver.

Fortsätt läsa

Nyheter

Vavel Games satsar på NFT:s tillsammans med Vorto Gaming

Publicerad

den

Spel från Vavel Games

Vavel Games, som tidigare har kommunicerat planer på en notering, ska börja använda NFT:s i sitt MMO-spel Imperium: Galactic War samt andra kommande spel. NFT står för Non Fungible Token och är en form av digitalt ägarbevis som säkerställs via en blockchain. Vavel Games har tagit hjälp av Vorto Gaming som har en plattform inom blockchain gaming.

”We are super excited to see what the partnership with Vavel can produce. They have an amazing technology platform that runs Imperium and we are proud to provide additional features to enhance user experience through Vorto Gaming, by providing the players the ability to play to earn,” säger Kris Vaivods, vd för Vorto Gaming.

Gold Town Games äger ett antal procent av Vavel Games och en lika stor andel aktier ägs av de som vid en tidpunkt för några år sedan var aktieägare i Gold Town Games och då fick aktier som utdelning.

Fortsätt läsa

Nyheter

Ett av världens största kemiföretag intresserat av Bioextrax

Publicerad

den

Gröna löv

Bioextrax meddelade idag att de har påbörjat ett utvärderingsprojekt med ett av världens största kemiföretag (topp-10 på global basis, med en årlig omsättning om mer än 200 miljarder kronor). Kemiföretaget undersöker möjligheten att börja producera bioplasten PHA med hjälp av Bioextrax teknologi.

Bakgrunden till utvärderingsprojektet är att kemiföretaget sedan en tid har bedrivit utvecklingsarbete kring bioplatsen PHA. Arbetet har dock avstannat då extraktionssteget har visat sig vara för dyrt för att möjliggöra kommersiell produktion. Kemiföretaget vill därför utvärdera den tekniska och kommersiella potentialen vid användning av Bioextrax extraktionsmetod för att producera PHA på ett kostnadseffektivt sätt. Samtidigt kommer kemiföretaget att utvärdera Bioextrax olika processer för ackumulation av PHA. Partnerna har inte definierat ett slutdatum för utvärderingen, och har inte heller inlett förhandlingar om de kommersiella villkoren för ett eventuellt framtida samarbete.

Uppköp av eller investering i Bioextrax en möjlighet

Bioextrax skriver att kemiföretaget har uttryckt en öppenhet för olika former av samarbete, från en renodlad kundrelation, till ett långsiktigt strategiskt samarbete, till förvärv av – eller investering i – Bioextrax.

”Att ett av världens största kemiföretag vänder sig till Bioextrax för att lösa flaskhalsen inom PHA-produktion – extraktionen – visar tillsammans med våra andra utvärderingsprojekt med PHA-producenter på behovet av vår patenterade extraktionsteknologi. Deras potentiella intresse i en långsiktig relation ser jag som en bra möjlighet för att accelerera en global kommersialisering av våra teknologier, vilket kan hjälpa oss att skynda på omställningen till ett mer cirkulärt samhälle.” säger Edvard Hall, VD, Bioextrax.

Fortsätt läsa

Nyheter

Eblitz Group ökar sitt ägande i Gold Town Games

Publicerad

den

Gaming-tangenterna WASD

Gold Town Games har genomfört sin företrädesemission på 12,5 miljoner kronor som blev tecknad till 124 procent. Investeringsföretaget eBlitz Group, som tidigare hette Onoterat, meddelade idag att de via emissionen ökat sitt ägande i Gold Town Games till 4,8 procent.

”Vi ser mycket positivt på att Gold Town Games, som är en av de mest intressanta och skalbara spelstudios i Norden, med en unik spelplattform för mobila manager spel. Bolaget är nu väl finansierat inför hösten, och speciellt inför lansering av kommande mobilspel inom amerikansk fotboll mfl”, säger Lars-Erik Bratt, vd för eBlitz Group.

Fortsätt läsa

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev med analyser och nyheter om börsen.

Populära