Följ oss

Nyheter

ZetaDisplay befinner sig i den digitala transformationens absoluta kärna

Publicerad

den

ZetaDisplay

ZetaDisplay är ett internationellt Malmöbaserat företag som driver den digitala transformeringen i fysiska miljöer. Bolaget, som är en marknadsledande aktör i Europa, har på senare år fokuserat på mjukvara och tjänster i sitt erbjudande inom Digital Signage. Under Coronapandemin har ZetaDisplay fortsatt att investera produkter och koncept och under 2021 väntar ytterligare expansion genom förvärv och organisk tillväxt. Det berättar Per Mandorf, vd på ZetaDisplay.

Berätta om ZetaDisplay och er affärsidé!

–Vi är en helhetsleverantör inom Digital Signage som erbjuder mjukvara och tjänster för digital kommunikation, primärt för detaljhandeln, offentliga och kontorsmiljöer. Våra kommunikationslösningar är utformade för att påverka människors beteende, engagemang och beslutsförmåga. Därigenom skapar vi mätbart affärsvärde för våra kunder och är en viktig kugge i den pågående digitaliseringen. När bolaget grundades 2003 hade vi ett stort fokus på hårdvara, men branschen har ändrat fokus mot värdeskapande genom mjukvara och tjänster och ZetaDisplay leder denna förflyttning. Vi är idag en helhetsleverantör där vår molnbaserade mjukvara samt våra koncept- och servicetjänster står i centrum. 

Våra kommunikationslösningar är utformade för att påverka människors beteende, engagemang och beslutsförmåga”

Hur kan era digitala skyltningslösningar stärka konsumentens fysiska upplevelse i exempelvis en butik?

–Vi är specialister på att definiera kundresan, bygga inspirerande digitala koncept som skapar upplevelser och engagemang. Våra digitala lösningar och dess budskap möter konsumentens uppmärksamhet genom ett visuellt gränssnitt som har en hög attraktionskraft. Genom att få denna uppmärksamhet kan vi förmedla budskap som skapar engagemang. Våra digitala koncept bidrar till exempelvis att kunden får bättre produktinformation, en mer inspirerande köpupplevelse och öka effektiviteten i kundresan. Nu i Coronatider kan våra digitala lösningar dessutom reducera det fysiska mötet i butik och på så sätt minska osäkerheter i samband med ett kundbesök. De fysiska butikerna gör stora investeringar inom Digital Signage i sina miljöer för att förstärka kundupplevelsen, och på så sättet särskilja sig mot e-handel men också säkerställa att kanalerna samverkar optimalt. Våra lösningar fyller en nyckelfunktion i strävan efter att skapa en unik och individbaserad kundupplevelse.

Vad är på gång i bolaget under 2021?

–Tillväxt och innovation blir årets tema. Vi kommer att fortsätta utveckla vårt produkterbjudande i form av mjukvara samt kringliggande tjänster. Vi kommer kontinuerligt addera ytterligare funktionalitet och nya lösningar inom digital transformering som kan stötta våra kunder på deras digitaliseringsresa.Vi kommer att fortsätta driva bolagets utveckling genom en kombination av organisk tillväxt och förvärv. Vi har gjort bra förvärv under åren och vår förvärvsresa kommer att accelerera. De enkla lösningarna, som många kan leverera, fasas ut, vi ser en trend mot tekniskt komplexa lösningar, där kunderna i ökad takt väljer att samla sina åtagande hos en helhetsleverantör, vi har förmåga och kapacitet att hantera ett sånt förtroende. Digitala lösningar får också en allt mer affärskritisk roll hos våra kunder, vilket gynnar oss. Vi blir i allt högre utsträckning en strategisk partner till våra kunder vilket öppnar upp för fördjupad relation och i slutändan mer affärsmöjligheter.

 ”Vi har fortsatt investera i våra lösningar under Coronapandemin och ser en tydlig potentiell hävstångseffekt i marknaden framöver.”

Vilka är era främsta framgångsfaktorer?

–Vårt bolag tillhör marknadsledarna på en global marknad med stark underliggande tillväxt.Vi är bra på att ta fram helhetskoncept som inkluderar alltifrån kundunika kommunikationskoncept, tekniska lösningar till eftermarknad och service. Våra lösningar är molnbaserade och vi fortsätter att investera för att Digital Signage ska kunna ingå som en naturlig del i företagens samlade digitala ekosystem. Vår framgång är starkt kopplad till vår förmåga att skapa konkreta och mätbara resultat för våra kunder – här vill jag påstå att vi är ledande i branschen, det vill säga vi skapar resultat! 

Varför är Zeta Display ett intressant bolag att investera i?

–Vi är ett entreprenörs- och tillväxtbolag som erbjuder våra kunder en entrébiljett till en digital kundresa, oavsett om den äger rum på kontoret, i en butik eller i en offentlig miljö. Som marknadsledare är vi väl positionerade i den pågående digitaliseringen och vårt erbjudande växer i omfattning – vi har potential att ta en större del av kundernas behov innanför digital transformering. Vi är marknadsledande i Norden och har levererat helhetslösningar inom Digital Signage till ett femtiotal länder, så vi har en god förmåga att hantera den pågående globala expansionen. Vår förflyttning till ett mjukvaru- och tjänsteföretag kommer driva SaaS omsättning vilket skapar god intjäningsförmåga över tid. Genom vår nya globala organisation är vi dessutom redo att växa på ett skalbart sätt. Vi har fortsatt investera i våra lösningar under Coronapandemin och ser en tydlig potentiell hävstångseffekt i marknaden framöver.

Fortsätt läsa

Nyheter

Dometic är en bra aktie att köpa anser Dagens industri

Publicerad

den

Ett aktivt liv med Dometic på stranden

Dometic är veckans aktie i Dagens industri som delar ut en köprekommendation till medelrisk. Tidningens analytiker ser en uppsida på 20 procent, samt en direktavkastning på 2 procent, på ett års sikt.

”Di ser att en attraktiv värdering, ett förändringsarbete som ger resultat och en marknad som successivt kommer att förbättras ger köpläge i Dometic.”

Marginalförbättringar är att vänta och den amerikanska marknaden för det som kallas fritidsfordon verkar ha sett sin botten. Ett styrketecken är även att både VD och styrelseordförande har ett betydande aktieägande.

På den negativa sidan finns att bolaget är konjunkturkänsligt och fortfarande har en något hög skuldnivå. Att VD och styrelseordförande äger ordentligt med aktier är visserligen ett styrketecken, men i övrigt finns det inga storägare av kött och blod lyfter Di fram.

Fortsätt läsa

Nyheter

6 bra aktier att köpa enligt Börsveckan

Publicerad

den

Börsveckan har denna gång tittat närmare på nio företag och sex av aktierna är bra att köpa. Övriga tre gör man bäst i att vänta med.

Köp

  • Assa Abloy
  • Bulten
  • Duni
  • Balder
  • Instalco
  • Logistri

Avvakta

  • ChemoMetec
  • Multiconsult
  • Evolution
Fortsätt läsa

Nyheter

Saab får beställning på 1,8 miljarder kronor från Kanada

Publicerad

den

Saab RBS 70 NG luftvärn

Saab har fått en beställning från Kanadas regering på det korträckviddiga luftvärnssystemet RBS 70 NG. Ordervärdet är cirka 1,8 miljarder kronor och leveranser börjar under 2024.

Beställningen inkluderar all utrustning som krävs för att använda RBS 70 NG, inklusive eldenheter, robotar, transportfordon samt utbildning och support. Genom affären kommer Saab långsiktigt att stötta Kanadas luftvärnsförmåga, med särskilt fokus på den kanadensiska försvarsmaktens närvaro i Lettland.

–  Vi levererar ett väl beprövat, effektivt luftvärnssystem som ger länder en mycket viktig förmåga i en orolig omvärld, säger Saabs VD och koncernchef Micael Johansson.

Kanada valde Saabs erbjudande inom ramen för en konkurrensupphandling och Saab kommer att samarbeta med kanadensiska partners och leverantörer för att leverera kontraktet. 

RBS 70 NG är laserstyrt, vilket hindrar motståndaren från att störa ut systemet, och har en automatisk målsökare. Några av Saabs kundländer för RBS 70 NG är Brasilien, Tjeckien och Lettland.   

Fortsätt läsa

Gaming

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev med analyser och nyheter om börsen.

Populära