Följ oss

Nyheter

Gold Town Games expanderar marknaden för World Football Manager

Publicerad

den

Gold Town Games spel World Football Manager

Gold Town Games meddelade nyligen att i samband med att version 2.0 av World Football Manager (WFM) lanseras kan nu användare i nästan hela Europa ladda ner spelet och inleda sin managerkarriär.

Gold Town Games (GTG) har under hösten fokuserat på vidareutvecklingen av W3XM-plattformen. Ett arbete som ger effekt i samtliga av bolagets produkter; WFM, World Hockey Manager (WHM) och det, genom dotterbolaget Sideline Labs, kommande amerikanska fotbollsspelet. Ambitionen är att skapa en konkurrenskraftig plattform som möjliggör en effektiv produktion av framgångsrika managerspel.

WFM är det första av spelen som får ett nytt designspråk, vars syfte är att öka spelets tillgänglighet för att förbättra användarnas spelupplevelse och engagemang.

– Vi vill ge användaren optimala förutsättningar till en rolig, utmanande och belönande spelupplevelse. Lyckas vi ökar vi retention, användarens speltid och i förlängningen våra intäkter, säger VD Pär Hultgren.

I WFM 2.0 introduceras den nya funktionen “Season Pass”. I Season Pass spelar användaren cupmatcher för att samla vinster och klättra i en prisstege. Hur belönande den blir bestämmer användaren, som dessutom när som helst under säsongen kan lösa en premiumbiljett som ger tillgång till än mer exklusiva priser.

I samband med uppdateringen öppnar GTG upp WFM för flera nya nationella marknader med syftet att öka tillgången till viktig användardata, såsom kostnad per nedladdning och retention. Totalt tillkommer 16 nya länder och i samband med det, är World Football Manager lanserat i nästan hela Europa. Nya lokala språkanpassningar har ej implementerats men det kan komma att ske längre fram.

– Under första kvartalet 2021 kommer vi fortsätta arbetet med att uppdatera World Football Manager och förbereda spelet för en kommande global lansering, avslutar Pär Hultgren.

Nyheter

Nordea har en mindre positiv syn på Coor

Publicerad

den

Nordea har idag publicerat en analys på facility management-företaget Coor och ger rekommendationen behåll. Bankens analytiker ger ingen riktkurs men sätter ett motiverat värde på 35 kronor per aktie. Det får aktien att falla och efter en knapp timmes handel så är aktien ner 5,2 procent till 37,92 kronor.

Det är en betydligt annorlunda slutsats än Placera kom fram till för tre månader sedan, vilka ansåg att Coor-aktien hörde hemma i portföljen då den handlades kring 47 kronor.

Fortsätt läsa

Nyheter

Hög tillväxt och lönsamhet gör Revolution Race köpvärd

Publicerad

den

Revolution Race-kläder

Dagens industri har gjort en analys av Revolution Race som mynnar ut i en köprekommendation för aktien.

”Hög tillväxt och en lönsamhet som många i branschen bara kan drömma om. Vi ser ett fint ingångsläge i en av rapportflodens stora kursvinnare. Nettokassan ger slagläge i tuffare tider, och det är dessutom upplagt för höjd utdelning. Köp.”

Tidningens analytiker ser en uppsida på omkring 15 procent på ett års sikt och om den starka inledningen på året håller i sig så spår man att bolaget kommer att höja utdelningen för innevarande räkenskapsår.

Analytikern Julia Forsberg kommenterar bolaget och sin analys på Revolution Race
Fortsätt läsa

Nyheter

Så ska du göra med 11 olika aktier enligt Börsveckan

Publicerad

den

Börsveckan har denna gång analyserat elva företag och fem aktier får köprekommendationer. Seafire gör man dock bäst i att sälja.

Köp

  • Thunderful Group
  • VBG Group
  • Itab
  • Yubico
  • Raketech

Avvakta

  • BEWI
  • Bonesupport
  • Bio-Works
  • Catena Media
  • Better Collective

Sälj

  • Seafire
Fortsätt läsa

Gaming

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev med analyser och nyheter om börsen.

Populära