Följ oss

Nyheter

Gold Town Games expanderar marknaden för World Football Manager

Publicerad

den

Gold Town Games spel World Football Manager

Gold Town Games meddelade nyligen att i samband med att version 2.0 av World Football Manager (WFM) lanseras kan nu användare i nästan hela Europa ladda ner spelet och inleda sin managerkarriär.

Gold Town Games (GTG) har under hösten fokuserat på vidareutvecklingen av W3XM-plattformen. Ett arbete som ger effekt i samtliga av bolagets produkter; WFM, World Hockey Manager (WHM) och det, genom dotterbolaget Sideline Labs, kommande amerikanska fotbollsspelet. Ambitionen är att skapa en konkurrenskraftig plattform som möjliggör en effektiv produktion av framgångsrika managerspel.

WFM är det första av spelen som får ett nytt designspråk, vars syfte är att öka spelets tillgänglighet för att förbättra användarnas spelupplevelse och engagemang.

– Vi vill ge användaren optimala förutsättningar till en rolig, utmanande och belönande spelupplevelse. Lyckas vi ökar vi retention, användarens speltid och i förlängningen våra intäkter, säger VD Pär Hultgren.

I WFM 2.0 introduceras den nya funktionen “Season Pass”. I Season Pass spelar användaren cupmatcher för att samla vinster och klättra i en prisstege. Hur belönande den blir bestämmer användaren, som dessutom när som helst under säsongen kan lösa en premiumbiljett som ger tillgång till än mer exklusiva priser.

I samband med uppdateringen öppnar GTG upp WFM för flera nya nationella marknader med syftet att öka tillgången till viktig användardata, såsom kostnad per nedladdning och retention. Totalt tillkommer 16 nya länder och i samband med det, är World Football Manager lanserat i nästan hela Europa. Nya lokala språkanpassningar har ej implementerats men det kan komma att ske längre fram.

– Under första kvartalet 2021 kommer vi fortsätta arbetet med att uppdatera World Football Manager och förbereda spelet för en kommande global lansering, avslutar Pär Hultgren.

Nyheter

Gold Town Games tecknar publishingavtal med Turkcell

Publicerad

den

World Football Manager från Gold Town Games

Gold Town Games har tecknat ett publishingavtal med teleoperatören Turkcells avdelning för utgivning av spel. Avtalet gäller för ensamrätten till marknadsföring av bolagets fotbollsmanagerspel, World Football Manager, i Turkiet, under en tre månader lång testperiod. 

“Vi ser fram emot att lansera det här samarbetet tillsammans med en aktör som har hög kunskap och stark position på en stor nationell mobilmarknad. Den initiala perioden för samarbetet syftar till att stärka World Football Managers varumärke i Turkiet och samtidigt skapa insyn och förståelse för den turkiska marknaden”, säger Thomas Jonasson, Head Of Publishing på Gold Town Games.

Det tre månader långa avtalet innebär att bolagen kommer att dela intäkterna som användarna genererar genom köp i appen och videoannonser. Turkcell står för all marknadsföring och exponering. Avtalet kan komma att förlängas efter periodens utgång om båda parter önskar det. 

“Samarbetet med Turkcell är ett test för att se om vi kan nå önskad volym och kvalitet av användare på en nationell marknad. Den globala marknaden för fotbollsmanagerspel är stor och om vi lyckas med samarbeten likt detta kan det ge en kostnadseffektiv och snabb tillväxt på användare i World Football Manager”, avslutar Pär Hultgren, VD Gold Town Games. 

Fortsätt läsa

Nyheter

SHT Smart High-Tech ger kylning åt elektronik med grafen

Publicerad

den

Grafenförstärkt kylning av elektronik från SHT

SHT, Smart High-Tech, har genom den patenterade produkten SHT-GT utvecklat ett unikt grafenförstärkt gränssnittsmaterial, så kallat ”thermal interface material”, TIM, för elektronik- och kraftmodulkylning som leder värme effektivt både i vertikalt och i horisontellt led. Ökad kylningsförmåga krävs av industrin för att fortsätta kunna utveckla högprestandaelektronik som är mindre, lättare, snabbare med mer funktionalitet på ett hållbart sätt genom lägre energikonsumtion. SHT:s vision är att bli globalt ledande leverantörerna i världen av nanobaserat material och lösningar för applikationer för termisk kylning av elektronik som bidrar till ett hållbart samhälle. Det ska ske genom en hög grad av automation i kombination med en unik och patenterad grafenförstärkt tillverkningsteknologi.

SHT gör nu en noteringsemission på 22 miljoner kronor och noterar sig sedan på Spotlight. Här blir vd Thien Laubeck intervjuad om verksamheten.

Fortsätt läsa

Nyheter

Intervju med vd för Pagero som gör en IPO på First North

Publicerad

den

Karta över nätverk

Pagero gör just nu en IPO på 575 miljoner kronor varav 500 miljoner kronor är en nyemission och noteras sedan på First North den 22 oktober. Här blir bolagets vd Bengt Nilsson intervjuad om verksamheten och han ger en bra förklaring. Det kan nämligen behövas en förklaring för ”affärsnätverk som kopplar ihop köpare och säljare världen över” är inte så konkret i text.

Fortsätt läsa

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev med analyser och nyheter om börsen.

Populära