Följ oss

Nyheter

Gold Town Games expanderar marknaden för World Football Manager

Publicerad

den

Gold Town Games spel World Football Manager

Gold Town Games meddelade nyligen att i samband med att version 2.0 av World Football Manager (WFM) lanseras kan nu användare i nästan hela Europa ladda ner spelet och inleda sin managerkarriär.

Gold Town Games (GTG) har under hösten fokuserat på vidareutvecklingen av W3XM-plattformen. Ett arbete som ger effekt i samtliga av bolagets produkter; WFM, World Hockey Manager (WHM) och det, genom dotterbolaget Sideline Labs, kommande amerikanska fotbollsspelet. Ambitionen är att skapa en konkurrenskraftig plattform som möjliggör en effektiv produktion av framgångsrika managerspel.

WFM är det första av spelen som får ett nytt designspråk, vars syfte är att öka spelets tillgänglighet för att förbättra användarnas spelupplevelse och engagemang.

– Vi vill ge användaren optimala förutsättningar till en rolig, utmanande och belönande spelupplevelse. Lyckas vi ökar vi retention, användarens speltid och i förlängningen våra intäkter, säger VD Pär Hultgren.

I WFM 2.0 introduceras den nya funktionen “Season Pass”. I Season Pass spelar användaren cupmatcher för att samla vinster och klättra i en prisstege. Hur belönande den blir bestämmer användaren, som dessutom när som helst under säsongen kan lösa en premiumbiljett som ger tillgång till än mer exklusiva priser.

I samband med uppdateringen öppnar GTG upp WFM för flera nya nationella marknader med syftet att öka tillgången till viktig användardata, såsom kostnad per nedladdning och retention. Totalt tillkommer 16 nya länder och i samband med det, är World Football Manager lanserat i nästan hela Europa. Nya lokala språkanpassningar har ej implementerats men det kan komma att ske längre fram.

– Under första kvartalet 2021 kommer vi fortsätta arbetet med att uppdatera World Football Manager och förbereda spelet för en kommande global lansering, avslutar Pär Hultgren.

Nyheter

Tre bra aktier enligt Börsveckan

Publicerad

den

Tidningen Börsveckan har denna vecka analyserat sex olika företag och varav tre aktier är bra att köpa.

Köp

  • Bredband2
  • Bergman & Beving
  • Getinge

Avvakta

  • Momentum Group
  • Boliden
  • Arjo
Fortsätt läsa

Nyheter

Värderingen av Sdiptech är orättvist snål

Publicerad

den

Sdiptech är Veckans aktie i Dagens Industri som i analysen kommer fram till en köprekommendation. Serieförvärvarna var under en period heta på börsen och sedan slutade de att vara heta. Dagens Industris slutsats är att Sdiptech har följt med hela skaran aktier lite väl mycket, detta företag har mer värde.

Man lyfter bland annat fram att bolaget har en stabil organisk tillväxt i nischer inom infrastruktur och gör kvalitetsförvärv med egen generator.

”Aktien har kraschat med 60 procent i år. Men när Di öppnar upp det svåranalyserade bolagets svarta låda och jämför med sektorkollegorna är slutsatsen tydlig: marknadens prissättning är orättvist snål. På sikt talar dock mycket för att börsen kommer att se på den tidigare kursraketen med väsentligt blidare ögon än i dag. Vi ser en chans till stjärnvärdering och trycker på köp.”

Fortsätt läsa

Nyheter

Onlineapoteket MEDS gör en direktnotering – intervju med vd

Publicerad

den

MEDS lager

Onlineapoteket MEDS gör en direktnotering på First North under första veckan av oktober. Affärsvärlden har tidigare publicerat en analys där man skrev att aktien möjligtvis kan vara intressant att köpa på 50 kronor. Nedan blir vd Björn Thorngren intervjuad om verksamheten.

Fortsätt läsa

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev med analyser och nyheter om börsen.

Populära