Följ oss

Nyheter

Acast lanserar keyword targeting för podcasts

Publicerad

den

Acast, världens största oberoende podcastföretag, meddelade i veckan att de släpper keyword targeting till sin plattform, Acast Marketplace, något som öppnar upp för kontextuell annonsering. Den egenutvecklade funktionen gör det möjligt för annonsörer att rikta sig mot specifika ord och fraser i enskilda podcastavsnitt.

“Keyword Targeting hjälper oss att matcha fantastiska podcasts och lyssnare med rätt annonsörer – oavsett storlek på podcasten. Vi har en värdefull tillgång av outnyttjat annonsutrymme i vår växande bas på 88 000 podcasts, många av dem i segmentet mellanstora podcasts. Dessa erbjuder goda möjligheter till engagemang och ROI för mindre annonsörer, exempelvis små och medelstora företag, som vill annonsera i podcasts men som kanske har mindre resurser än de stora varumärkena. Keyword Targeting är en del av vår vinnande teknik för att matcha podcasts med annonsörer på ett skalbart sätt och därmed sälja annonser i fler podcasts, som ännu inte nått sin fulla potential” säger Ross Adams, VD för Acast.

Med keyword targeting kan annonsörer anpassa sitt budskap till det mest kontextuellt relevanta innehållet i ett podcastavsnitt. Detta ökar träffsäkerheten avsevärt, ger mer värde per krona och skapar en mer relevant reklamupplevelse för lyssnarna.

I takt med att efterfrågan på podcastannonsering fortsätter att växa, blir det allt viktigare för annonsörer att skydda sitt varumärke och att alltid kopplas till ett lämpligt sammanhang. Keyword targeting förbättrar Acasts befintliga funktioner för att skydda varumärken genom möjligheten att kunna utesluta specifika nyckelord.

Tidigare i år lanserade Acast en ny svit med funktioner kallad conversational targeting där avancerad teknik transkriberar och kategoriserar podcastavsnitt. Keyword targeting är det andra av flera verktyg som nu släpps. Båda dessa gör det möjligt för annonsörer att rikta sig mot relevanta podcastavsnitt och finns nu tillgängliga på språk som engelska, spanska, franska, tyska, italienska och holländska. Fler språk kommer att läggas till inom en snar framtid.

Lanseringen av keyword targeting följer på en annan förbättrad annonsörsfunktion från Acast som nyligen släpptes – möjligheten för annonsörer att för första gången någonsin, kunna integrera sin egen förstapartsdata i podcastkampanjer.

Aktien fortsätter att falla

Acast lanserar allt fler intressanta funktioner och samarbeten men verksamheten går med förlust och det gillar inte aktiemarknaden som fortsätter handla ner aktien, som i skrivande stund är nere på 5,76 kronor.

Graf över aktiekursen för Acast

Nyheter

DUG Foodtech säkrar listningar i 780 Kaufland-butiker i Tyskland

Publicerad

den

Stormarknaden Kaufland

DUG Foodtech meddelade idag att deras potatisbaserade drycker, DUG Barista och DUG Unsweetened, snart kommer att finnas tillgängliga i 780 Kaufland-butiker runt om i Tyskland.

Kaufland är en av Tysklands ledande livsmedelskedjor och ingår i Schwarz Group. Kedjan har 780 butiker runt om i landet. Med en stark närvaro i Tyskland erbjuder Kaufland ett brett sortiment av livsmedel och vardagsprodukter till miljontals kunder.

”Vi är mycket glada över att samarbeta med Kaufland för att göra DUG Barista och DUG Unsweetened tillgängliga för en bredare publik i Tyskland”, säger Helene Nielsen, vd för DUG Foodtech.

”Samarbetet ligger helt i linje med vårt engagemang för hållbarhet och möter den växande efterfrågan på växtbaserade mejerialternativ. Mot bakgrund av utvecklingen i Tyskland ser vi goda möjligheter att nå vårt reviderade finansiella mål om 100 MSEK på rullande 12 månader.”

Med sin unika potatisbaserade dryck erbjuder DUG ett hållbart, allergivänligt, sockerfattigt och välsmakande alternativ till både mejeriprodukter och andra växtbaserade mjölkalternativ.

Fortsätt läsa

Nyheter

Affärsvärlden rekommenderar G5 Entertainment-aktien

Publicerad

den

Spel från G5 Entertainment

G5 Entertainment-aktien föll kraftigt idag på bolagets presenterade rapport. Försäljningen har fortsatt att falla och marginalerna pressas, även om pressen inte är riktigt så stor om man justerar för växelkursförändringar.

Affärsvärlden ger en köprekommendation till aktien och ser en uppsida på 43 procent på ett par år sikt. Men en investering i G5 Entertainment kräver viss risktolerans.

”En investering i G5 är inte för alla. För investerare som gillar högriskaktier kan G5 vara ett alternativ. Det gäller dock att ha lite tålamod. Risken är att aktien är en värdefälla och att omsättningen fortsätter dala. Sammantaget är avkastningspotentialen vid en vändning tillräckligt lockande för att aktien ska vara köpvärd i högriskkategorin”

Graf över G5 Entertainments aktie under senaste veckan
G5 Entertainments aktiekurs föll på rapporten.
Fortsätt läsa

Nyheter

Camurus är ett tillväxtmonster, köp aktien rekommenderar Dagens industri

Publicerad

den

Camurus utvecklar läkemedel

Camurus börsvärde för sex år sedan var 2,5 miljarder kronor och idag är det 35 miljarder, detta har skett samtidigt som bolagets försäljning rusat i höjden. Dagens industri kallar företaget för ett tillväxtmonster och rekommenderar köp för aktien.

”Tanken är att Camurus ska ha en palett av produkter baserade på Fluidcrystal-plattformen där beprövade preparat förbättras med tekniken. I dagsläget är bolaget enbent rent produktmässigt…”

Men bolaget har ett tiotal forskningsprojekt som har kommit olika långt. Varje ytterligare produkt ökar försäljningen och diversifierar intäkterna så att risken minskar.

Värderingen är inte låg skriver tidningens analytiker Mikael Olsson, som dock samtidigt lyfter fram att bolaget är bäst i klassen vad gäller rörelsemarginalmål och tillväxtprognoser. P/E-talet är 39 för detta år, men räknat på prognosen för nästa år så faller det till mer hanterbara 21.

Förutom den starka tillväxten så är bolaget okänsligt för tullar och konjunktur, samt har en stor nettokassa.

Camurus-aktien stängde på 632 kronor i fredags.

Fortsätt läsa

Fokus

Annons

Gratis nyhetsbrev från Börsposten

* indicates required

Intuit Mailchimp

Populära