Följ oss

Nyheter

Gold Town Games inleder samarbete med flera klubbar i SHL och HockeyAllsvenskan

Publicerad

den

World Hockey Manager släpper digitala emblem

Gold Town Games har inlett samarbete med flertalet svenska hockeyklubbar om rättigheter att sälja deras digitala matchtröjor och emblem i spelet World Hockey Manager (WHM).

Fans världen över identifierar sig och älskar att, oavsett sport, representera ”sin klubb”. Det kan ses som en självklarhet att bära lagets emblem och färger på läktaren under match, men det sker också i fikarummet på jobbet och så även i en digital sfär som användare i WHM.

Samarbetsavtalet innebär att när användare köper matchtröja eller emblem till sitt WHM-lag, så stödjer de samtidigt sin klubb då intäkten från försäljningen återbördas till respektive samarbetsklubb.

För Gold Town Games innebär samarbetet, förutom en synlighet i klubbarnas sociala medier, ytterligare en kanal för anskaffning av nya användare samt en förhöjd spelupplevelse som stärker användarens samhörighet och lojalitet till World Hockey Manager.


Sammantaget har Gold Town Games i dagsläget tecknat avtal med följande klubbar:

SHL: Färjestads BK, HV71, Luleå HF, Malmö Redhawks, Skellefteå AIK

Hockeyallsvenskan: IF Björklöven, Modo Hockey, Mora IK, Västerås IK

Hockeyettan: SK Lejon

– Det känns glädjande att nu kunna presentera en samarbetsform som skapar en win-win-win för såväl användare, klubbar och Gold Town Games. Vi hoppas kunna att jobba med fler klubbar inom ishockey och även fotboll, både nationellt och internationellt, summerar Pär Hultgren, VD Gold Town Games.

Nyheter

Pareto Securities inleder bevakning av Linas Matkasse med köprekommendation

Publicerad

den

Linas Matkasse

Linas Matkasse, eller LMK Group som det heter mer formellt, får en köprekommendation med riktkurs 115 kronor när Pareto Securites inleder bevakning. LMK Group gjorde en IPO på First North i mars. Nedan går Stefan Wård, analyschef på Pareto Securities, igenom företaget och analysen.

Fortsätt läsa

Nyheter

Gold Town Games förlänger avtalet med Wayne Gretzky

Publicerad

den

Wayne Gretzky

Gold Town Games förlänger licensavtalet gällande Wayne Gretzkys ambassadörskap i World Hockey Manager. Avtalet inleddes i slutet av 2019 och kommer nu att gälla till slutet av 2021. Avtalet innehåller en option om förlängning.

– Samarbetet med Gretzky fungerar väldigt bra, det ger World Hockey Manager en tydlig profil att bygga varumärket kring vilket även stärker bolagets möjligheter att ingå i andra affärsmässiga partnerskap. 2021 ser vi fram emot att arbeta mer med Gretzky i vår marknadsföring, inte minst i hockeyns och hans eget hemland Kanada, säger Gold Town Games VD Pär Hultgren

Under året kommer bolaget att använda befintligt marknadsmaterial med Gretzky, då pandemin försvårat produktionen av nytt innehåll. Tack vare detta har licensavgiften för att använda Gretzkys varumärke under perioden väsentligt reducerats, vilket medför sänkta kostnader under året.

– Vi genererade mycket marknadsmaterial inför den första avtalsperioden med Gretzky, så vi har gott om material till att förändra innehållet i spelet och marknadsföra World Hockey Manager. Det är med stolthet och ära vi arbetar vidare med att befästa World Hockey Managers marknadsposition tillsammans med världens genom tiderna största hockeyprofil, avslutar Pär Hultgren.

Fortsätt läsa

Nyheter

Analytiker ser guldläge i Gold Town Games

Publicerad

den

Gold Town Games fotbollsspel

Analyst Group inleder analysbevakning på Gold Town Games och ser ett guldläge med attraktiv risk-reward och motiverat värde på 2 kr för aktien i ett ”Base scenario”, men en möjlighet att prognoserna lämnar utrymme för upprevidering under kommande kvartal.

”Uppskalning av befintliga två spel, lansering av ytterligare ett och eventuellt tillkännagivande om en fjärde titel – allt detta ligger i korten för år 2021. Gold Town Games AB (”Gold Town Games” eller ”Bolaget”) har mycket på gång och med hänsyn till dagens bolagsvärde, samt tänkbara triggers, anser vi att aktien har en attraktiv risk–reward idag. I ett Base scenario estimeras försäljningen stiga till 15 MSEK år 2021 (+35 %) och därefter, utifrån de befintliga spelen, öka till 36 MSEK år 2023. Med hänsyn till att ytterligare spel förväntas tillkomma lämnar dessa prognoser utrymme för upprevidering under kommande kvartal. Baserat på en P/S-multipel på 2021 års försäljning erhålls ett motiverat värde per aktie om 2 kr i ett Base scenario.”

”Parallellt med uppskalningen av WHM och WFM ämnar Gold Town Games, via tidigare investering i spelstudion Sideline Labs, lansera ett amerikanskt fotbollsspel. Genom att ha fler speltitlar inom olika sporter blir Bolaget mindre säsongskänsliga och får en mer diversifierad intäktsbas. Likt tidigare spel är det Gold Town Games utvecklingsplattform W3XM som utgör grunden och själva ”motorn”. Att utveckla spel från samma plattform skapar korssynergier, där varje nytt spel hela tiden får bättre förutsättningar för att lyckas affärsmässigt.”

Fortsätt läsa

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev med analyser och nyheter om börsen.

Populära