Nyheter

Lyko öppnar sitt logistiksystem för externa kunder

Publicerad

den

Lyko meddelade idag något överraskande att de öppnar sin logistikinfrastruktur för externa skönhetsvarumärken och att de nu har signerat ett första avtal.

Lyko skriver att de är specialister på hantering av skönhetsprodukter och logistik av stora ordervolymer till både konsumenter och butiker.

Lykot har de senaste fyra åren investerat många miljoner i sin lagerverksamhet för att uppnå hög effektivitet och finjusterat precisionen för bästa möjliga kundupplevelse. Logistiken är designad för att hantera en stor bredd av produkter, hög orderintensitet samt flexibilitet för prioritering av ordrar. Bolaget har förvärvat flera egna varumärken under de senaste åren och har därför utvecklat systemlösningar för att hantera flera olika varumärken och integrering med externa system. Det har möjliggjort att Lyko nu kan erbjuda tredjepartslogistik.

”Många leverantörer har lägre volymer än oss, och effektiv logistik uppnås genom skala och teknik, där är vi bäst i skönhetsbranschen. Vi kan hjälpa till att lyfta kvalitén i logistiken och skönhetsvarumärkena kan fokusera på sin kärnkompetens att utveckla de bästa produkterna och bygga sina varumärken.” säger Rickard Lyko, VD för Lyko.

Anna Persson, CLO Lyko kommenterar ”När vi presenterar vårt Case kan vi erbjuda både bättre precision och ledtider samtidigt som vi prioriterar alla dimensioner av hållbarhet, socialt, ekonomiskt och miljö högt. Allt detta med ett attraktivt pris tack vare storleken på vår egen verksamhet.”

Populära

Exit mobile version