Följ oss
Råvarunyheter

Nyheter

Hur Adverty planerar att fortsätta växa

Publicerad

den

Jonas Söderqvist, VD för Adverty

Adverty arbetar med annonsering inuti spel. Företaget står på tre ben:

  • Teknik – En egen avancerad annons- och teknikplattform som är grunden som gör allting möjligt.
  • Annonsyta – Bolagets annonsteknik finns idag integrerad i 600 aktiva mobilspel vilka når en stor mängd spelare. All denna annonsyta kan fyllas av Adverty.
  • Sälj – All annonsyta ska säljas till så högt pris som möjligt. Kan säljas manuellt, men allt går mer mot det som kallas programmatisk annonsering, där Avertys system kopplas upp mot en eller flera stora automatiserade annonsbörser.

Adverty tar nästa steg med In-Play 2.0

Adverty har nu tagit fram en ny generation av sitt annonssystem som möjliggör nya typer av annonser i spel som annonsörer betalar högre priser för. Det handlar både om klickbara annonser i spel och video.

Intervju med VD

Jonas Söderqvist har arbetat i Advertys under två år och har nyligen tagit över som VD. Han blir här intervjuad i Småbolagspodden om hur bolaget skapar innovativa annonslösningar i gratisspel på mobilen.

”Han delar med sig av de senaste produktlanseringarna, insikter om branschen och hur Adverty planerar att fortsätta växa. Hur skiljer sig spelannonser från traditionell digital marknadsföring? Vilka utmaningar möter branschen, och hur ska Adverty lösa dem? Lyssna på avsnittet för att få svaren!”

Programledare är Emma Hedman från Unga Aktiesparare.

Intervju med Jonas Söderqvist, VD för Adverty

Nyheter

Intervju med VD för KB Components som nu gör en IPO

Publicerad

den

Stefan Andersson, VD för KB Components

KB Components har funnits sedan 1947 och gör nu en IPO på First North, som ett mellansteg inför en flytt till huvudlistan inom ett år. Bolaget har utvecklats till en global aktör inom avancerad polymerkomponenttillverkning, formsprutning av stora komponenter, med produktionsanläggningar i Europa, Nord- och Centralamerika och Asien.

Det ska bli intressant att titta närmare på KB Components, för vid en första anblick ser det ut att vara hög kvalité. Företag som vågar sig ut först i en IPO-cykel brukar ofta vara bra bolag.

Här blir företagets VD Stefan Andersson intervjuad av Gabriel Mellqvist.

Stefan Andersson, VD för KB Components, blir intervjuad i samband med IPO.
Fortsätt läsa

Nyheter

Norsk-svenska Carasent kommer till Stockholmsbörsen

Publicerad

den

Daniel Öhman, VD för Carasent

Carasent är ett norsk-svenskt bolag som är noterat på Oslobörsen. Men nu gör bolaget om sig från ett norskt till ett svenskt och flyttar sin notering till Stockholmsbörsen. Första handelsdag i Stockholm är den 9 december.

Ibland noterar sig utländska bolag som nästan ingen känner till i Stockholm, men Carasent har redan upptäckts av en hel del svenska investerare. Det har även pratats om företaget i poddar och skrivits om det i sociala medier. När företaget sedan började prata mer om att de planerade att flytta sin notering så ökade intresset ytterligare.

Carasent levererar molnbaserade EHR-lösningar, med Webdoc som den ledande plattformen, och ett brett ekosystem av plattformstjänster, inklusive lösningar för patientkommunikation och business intelligence. Sedan 2020 har sex förvärv genomförts, vilket har tillfört nya produkter till portföljen, inklusive EHR-lösningarna Metodika, Ad Curis och Ad Opus, business intelligence-programvaran Medrave och företagshälsovårdsplattformen HPI. Ekosystemet av lösningar gör Carasent till en ”one-stop-shop” för kliniker och kan täcka alla behov.

Nedan blir Carasents vd Daniel Öhman intervjuad av Elin Wiker.

Carasents vd Daniel Öhman intervjuad av Elin Wiker på EFN inför listbyte.
Fortsätt läsa

Nyheter

Midsummer satsar på stora platta tak

Publicerad

den

Tak med solceller från Midsummer

Midsummer har hunnit finnas i 20 år, VD Eric Jaremalm berättar att företaget nyligen firade tjugoårsjubiléum. Företaget har länge haft som främsta affärsidé att tillverka och sälja maskiner för tillverkning av tunna solceller. Men företaget har haft det utmanande, de tunna solcellerna är dyrare än de vanliga solcellerna vilket gör att bolaget måste hitta nischer där det faktum att deras solceller är tunna och lätta är viktigt. För att hitta en väg framåt har bolaget även använt sina egna maskiner för att producera och sälja solceller, samt även installera solceller.

En satsning som bolaget hoppas mycket på är Italien. Där har bolaget fått stöd av staten för att bygga en fabrik, samtidigt som husägare kan få över 100 procent i bidrag för att installera solceller. Ett argument för Italien är också att många hus där har tak som inte tål lika mycket vikt, vilket då gör att Midsummers solceller passar bra.

Nedan är en intervju med VD Eric Jaremalm om vad bolaget gör idag och vill göra längre fram.

Fortsätt läsa

Fokus

Annons

Gratis nyhetsbrev från Börsposten

* indicates required

Intuit Mailchimp

Populära