Nyheter
Gold Town Games expanderar marknaden för World Football Manager
Gold Town Games meddelade nyligen att i samband med att version 2.0 av World Football Manager (WFM) lanseras kan nu användare i nästan hela Europa ladda ner spelet och inleda sin managerkarriär.
Gold Town Games (GTG) har under hösten fokuserat på vidareutvecklingen av W3XM-plattformen. Ett arbete som ger effekt i samtliga av bolagets produkter; WFM, World Hockey Manager (WHM) och det, genom dotterbolaget Sideline Labs, kommande amerikanska fotbollsspelet. Ambitionen är att skapa en konkurrenskraftig plattform som möjliggör en effektiv produktion av framgångsrika managerspel.
WFM är det första av spelen som får ett nytt designspråk, vars syfte är att öka spelets tillgänglighet för att förbättra användarnas spelupplevelse och engagemang.
– Vi vill ge användaren optimala förutsättningar till en rolig, utmanande och belönande spelupplevelse. Lyckas vi ökar vi retention, användarens speltid och i förlängningen våra intäkter, säger VD Pär Hultgren.
I WFM 2.0 introduceras den nya funktionen “Season Pass”. I Season Pass spelar användaren cupmatcher för att samla vinster och klättra i en prisstege. Hur belönande den blir bestämmer användaren, som dessutom när som helst under säsongen kan lösa en premiumbiljett som ger tillgång till än mer exklusiva priser.
I samband med uppdateringen öppnar GTG upp WFM för flera nya nationella marknader med syftet att öka tillgången till viktig användardata, såsom kostnad per nedladdning och retention. Totalt tillkommer 16 nya länder och i samband med det, är World Football Manager lanserat i nästan hela Europa. Nya lokala språkanpassningar har ej implementerats men det kan komma att ske längre fram.
– Under första kvartalet 2021 kommer vi fortsätta arbetet med att uppdatera World Football Manager och förbereda spelet för en kommande global lansering, avslutar Pär Hultgren.